The Spectacular Life ღ

Att genomgå en process, ta ett beslut och genomföra

Posted on: 2010/05/11

Hej Alla glada!

Hur många här har varit super taggade av att ”komma igång” och uppnå tränings/kost mål?
Jag är säkert inte ensam!

Själv jobbar jag med träning och njuter av varje sekund. Att stötta, hjälpa och puscha, motivera, inspirera människor till att ”komma igång” för att nå sina mål, se de genomföra dessa och uppnå de DET ÄR LIVET!!!!
Se lyckan i deras ögon då deras 2kg försvunnit runt magen, de har blivit starkare, mer uthålliga, fått mer energi… ja vilken hälsoeffekt som hellst!

NU har JAG satt ett mål.
För att sätta ett mål går jag ofta efter SMART modellen för att målet ska bli så genomförbart och tydligt som möjligt!
S= Specifikt
M= Mätbart
A= Accepterat (Vilja finns där innerligt)
R= Realistiskt
T= Tidsbestämt

Mitt mål är att innan den siste Juni 2010 kunna springa med mina nyinköpa löpskor i en halvtimme i streck utan att stanna för att ”hämta andan”.

Jag har aldrig tyckt om att springa tidigare, alltid fått ont i benhinnor, mycket skoskav osv. Jag har pratat med en vän om lite löptips, hur gör hon, hur BÖRJADE hon osv, jag googlade in på löplabbets hemsida ett par ggr, samlade kraft, motivation och inspiration. Denna process tog mig 3 veckor…. nu har jag äntligen besökt  löplabbet IRL, satsat på ett nyinköpta skor. Nästa steg är att börja gå i dessa och därefter jogga och sen springa! Jag är en väldigt driven och engagerad person som lätt gärna gör allt DIREKT, nu måste jag utmana mitt tålamod att ta det lugnt, starta långsamt och vara med och utvecklas lite lite åt gången 🙂 (Men vaaaaad är livet utan utmaningar 😉 )

Härom dagen skojade jag med killen här hemma när vi var ute på en utav våra underbara promenader.
”Ska vi springa ikapp, mellan vartannat träd kan vi springa” 🙂
Vi gjorde detta för skoj skull och kul hade vi även om det bara var en kort sträcka!

Jag ska försöka, lite då och då, berätta hur det går och hur det känns i kroppen och mina mentala resor för att klara av detta!

Springer du? Tränar du något annat? Vad isf och hur finner du din motivation? Vad gör du för att behålla motivationen? Dela med dig om dina erfarenheter vettja så skulle jag bli jätte glad.
Vill mer än gärna ta del av dig och dina historier!

Underbara Träningshälsningar

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

3 svar to "Att genomgå en process, ta ett beslut och genomföra"

✫ ✫ ✫ JAG ÄR MED!!! ✫ ✫ ✫

Jag antar utmaningen tillsammans med dig!!!

Någon mer som är med?!!? 🙂

Har som dig Anna heller aldrig gillat att springa! Det var en pina i skolan då jag hade astma & kom jag inte in rätt i andra andningen kunde jag lägga ner det direkt. & det har sedan förblivit min ursäkt för att inte ens försöka.

Två omgångar sedan förra sommaren har jag kommit igång & det har faktiskt gått över förväntan…. men har inte sprungit nu på flera månader… så nu hänger jag på dig & utmaningen.

Liksom dig har det varit enormt lärorikt att få öva på att ha mer tålamod med sig själv & ge sig tid – mycket vad jag har fått från Yogan.

Så här började jag:

(plan runda – runt det område där jag bor – tar ca 20 minuter att gå)

* POWERWALKA ca 10 minuter
(för att komma igång med en något snabbare andning)

* Sedan började jag jogga – SAKTA….
(Nästan vad jag själv tyckte verkade löjligt
sakta, men det var ju ingen tävling)

* MUSIK I ÖRONEN (för mig är det ett måste – för att slippa höra min andning 🙂 …. den gör mig stressad när jag skall jogga)

*& det sista: JAG SPRANG ENSAM! Då behövde jag inte ta hänsyn till någon annans takt utan bara min & för mig var det viktigt – just för andningen.

Jag joggade så länge jag orkade vilket första gången jag var ute var ca 5 minuter… & jag var nöjd med det!!! & stolt!

Startade varje jogging runda på samma sätt & för varje gång jag joggade… klarade jag jogga ett par minuter extra.

Gjorde seger gester (som i fotboll när det gör mål) inför min familj när jag kom in efter jogging rundan för att koppla ihop löparrundan med en positiv känsla & göra det till en positiv upplevelse. (De trodde jag hade blivit spratt galen – men efter ett par gånger så hängde de med på det – & hejade med mig)

SÅ NU SÄTTER VI IGÅNG PÅ NYTT!!!!

Vi ses i joggingspåret!

Ann@ ღ

Tjohooooo så himla underbart vännen!

NU JÄKLAR KÖR VI 🙂

Kanske borde inviga de i små jogging ikväll 🙂 Har iaf gått in skorna ordentligt under dagen :))

Vi ses i joggingspåret, kramar
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

[…] Hur känns det att sätta ett mål och INTE nå det? Hur känns det att sätta ett mål OCH NÅ DET? […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

