The Spectacular Life ღ

Kan man välja själv

Posted on: 2010/05/18

om denna dagen kommer bli den bästa på länge?

JA det är KLART att vi kan 🙂 det ”ända som krävs” är att BESTÄMMA SIG.

Från när jag vaknar tills att jag går och lägger mig har jag flera tusentals val att göra. Att inte välja är också ett val!
När jag vaknar ”ska jag gå upp eller ligga kvar lite till”, ”ska jag ha den tröjan eller den tröjan”, ”ska jag ta det pålägget eller det pålägget eller inget alls” 🙂 Ja… nga smakprov…

Hjärnan är magisk, vår mentala förmåga är fantastisk!!!
Affirmationer(positiva fraser till mig själv) att välja att få en BRA dag, skapas utifrån vår inställning och attityd till det som sker. Även om vi inte ”tror på det själva” så ska vi ändå intala oss dessa positiva fraser.

Höger och vänster hjärnhalva kommunicerar med varandra, men ingen av de förstår skillnaden på om vi intalar oss positiva saker ”fast vi egentligen inte tycker så” eller att vi VERKLIGEN tycker så.

Utnyttja detta vettja 🙂

En dag var jag lite låg på energi, mycket som hänt i mitt huvud och i mitt liv senaste tiden. Jag kände verkligen så innerligt att så här låg vill jag inte gå igenom en hel dag. FY så tradigt 🙂 Så jag började le (fast jag inte var sprudlande) jag hälsade på främlingar när jag var ute och gick och gav ett glatt leende, jag spelade glad musik HÖGT HÖGT HÖGT i bilen 😉 jag skrek ”Tjohooooooo” som är en utav mina härliga glädje yttringar…. när jag säger ”TJOHOOOOOOO”  FAST jag är låg då blir jag PIGG 🙂 Lustigt fenomen det där.

Tänk på en glad och positiv glädje yttring…. det kan vara en gest, ett ord eller bara ett ljud…. 🙂 t.ex släng ut armarna i skyn, le och skrik ”Tjohoooooo” samt tänk på ngt positivt som har hänt dig eller kommer att hända dig- skapa positiva bilder i huvudet och lyssna till kroppen…. HUR reagerar kroppen… har man inte testat detta innan så lär man garanterat bli förvånad av skillnaden.

Mentalträning är precis som vilken träning som hellst, en färskvara. Det är även en träningssak.
Lägg undan prestationer, att allt ska vara perfekt direkt, om ni inte känner en skillnad från låg till super glad så kanske ni i alla fall kan känna er låg till mindre låg 🙂

Börja där…. och ta makten över ditt liv!

Är det någon här som inte håller med? Har du en annan synvinkel att se det ifrån? Har du aldrig testat men kommer att testa ovan? Hur kändes det i kroppen efter att du testat? 🙂 Berätta din känsla eller varför inte dela med dig av hur du gör dig själv glad 🙂

Goa GLAAAAAADA vinkningar

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

1 Response to "Kan man välja själv"

Ja att bestämma sig är bra….eller bäst!

Positiva & aktiva val… i varje val du gör…. medvetna val…. ”jag väljer detta för att det får mig att må bra… på sikt…” osv
eller väljer du på automatik?!!?

Vet du vad… många saker du gör… gör du på automatik… du tänker kanske ”Yeah right” men om jag säger att: prova borsta dina tänder med den andra handen idag 🙂 Hur skulle du reagera & om du provar , hur skulle det gå?!
Det är vad jag menar med automatik . Saker som du bara gör på samma sätt varje dag. Utan att du ens tänker på det.

Vad det gäller affirmationer har jag bara ett tips: FAKE IT – UNTIL YOU MAKE IT!!! 😉
Tänk så här: din hjärna kan inte skilja på fantasi & verklighet… det enda den gör är att den reagerar, så om vi proppar den full med positiva bilder kommer hjärnan att tro på det & agera därefter… alltså med: Fake it – until you make it- tänk positiva tankar (även om de för dig inte är sanna) INTENSIVT – så kommer hjärnan att tro på det!!!

Som jag tidigare skrivit i ett inlägg, ett bra exempel: är att skratta utan anledning… framkalla skratt & till slut så skrattar du på riktigt!!! 🙂 Prova det är fantastiskt kul!

Om & när du känner en positiv känsla så bind ihop den känslan med en upplevelse… typ en fotbolls gest… Genom att förstärka känslan med en fysik upplevelse så ”lagras” den bättre i ditt minne… 🙂
Sedan kan du återskapa känslan genom att utföra gesten… smart va?! kolla bara in fotbollskillarna som gör seger gester efter varje mål…

Så till sist vad det gäller träning & då i detta fall Mental Träning så tyckte jag i början att det var jobbigt…. Jag fick mental tränings värk : ) … det är därför bättre att börja i små portioner & öka alltefter som. Kan åter igen liknas med fysisk träning. & du kom ihåg: ATT SMÅ STEG ÄR BÄTTRE ÄN ATT STÅ STILLA.

Så ta makten över ditt liv – FAKE IT – UNTIL YOU MAKE IT!

Ann@ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

