The Spectacular Life ღ

Tankar om andning 1

Posted on: 2010/05/28

Jag är ett stort fan av Yoga ૐ & instruerar själv i denna underbara träningsform. 🙂

Som är så mycket mer än bara fysisk träning för den som vill.

Men även om man inte är direkt intresserad av den mentala delen & filosofin så kommer man att märka stora förändringar hos sig själv ändå. Det kommer liksom på köpet. 😉

Så här vill jag delar med mig av tankar om just andning som är en stor del i yogan & det är just andningen som skiljer Yogan från annan träning som till exempel stretching.

Jag citerar Thich Nhat Hanh:

”Andningen är som en ömtålig tråd. Men den kan bli stark & kraftfull & ett ypperligt redskap för att hjälpa oss att hantera situationer som annars skulle te sig omöjliga.

Andningen är bryggan mellan vårt fysiska & psykiska jag & det element som gör det möjligt för kroppen, själen & sinnet att förenas i en helhet.

Andningen är som en motor som gör att vi lever & vid medveten andning kan den göra oss starkare, mer motståndskraftiga, friskare, lugnare & mer harmoniska.”

Andas för livet!

Namaste!

Ann@

1 Response to "Tankar om andning 1"

Härligt, så himla intressant med Yoga!!!

Själv tänker jag mkt på att vara här och nu (mindfullness) jobbar mkt mentalt och med min andning…. men inte yoga rörelserna i sig!

Jag har fått många möjligheter till att testa, men har vid tillfället tyckt att det varit för lugna rörelser för mig!

Kanske man borde gå in och bara köra utifrån det jag gör annars och tänka annat än träning, för det gör jag ju eg. redan!

Att lägga till rörelserna till det jag redan jobbar med borde även få en utökad effekt!

För visst är det så att rörelserna har en viss betydelse de med??

Underbara kramar på dig vännen, snart ses vi 🙂
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

