The Spectacular Life ღ

Perfekt är ett rörligt mål

Posted on: 2010/06/07

✫ ✫ ✫ Lagom, normalt, perfekt?! ✫ ✫ ✫

Ja, det kan man fråga sig vad det är? & precis som du säger Anna – i inlägget: Vad är lagom, normalt och perfekt? i förhållande till vad?!

Allt är ju individuellt för varje människa & vad den personen har för ryggsäck & referensramar.

Någon sa till mig för längesedan; om ditt mål är PERFEKT – kommer du aldrig att nå ditt mål – för det är rörligt!

Att känna komplex eller att inte var nöjd med något på sin kropp tror jag är väldigt vanligt & de flesta av oss har någon gång i livet känt så.

Ideal som finns idag som media ligger mycket bakom är just att att smal är = vacker.

För mig är vacker en färgstark personlighet, karisma, en leende & positiv person! 😉


& som bekant är det ju så att ” SKÖNHETEN SITTER I BETRAKTARENS ÖGON” Det jag tycker är vackert kanske är mindre vackert för någon annan. 🙂

Anna skriver i sitt inlägg: ”se komplexen som unikheter!”. Helt Underbart Tycker Jag! & jag skulle vilja ta det steget längre. Alla människor är unika. DU ÄR UNIK! 😉 Det finns ingen på hela denna jorden som är JUST precis som DU! Har du tänkt på det innan?! & då menar jag verkligen tänkt.  Precis som det inte finns en enda snöflinga som är den andra lik – är VI ALLA UNIKA.

&  ändå med den vetskapen så eftersträvar många av oss att likna alla andra? Att jämför sig med andra efter idealen som media skapar, då är det kanske inte svårt att förstå att många inte är nöjd.

En annan sak jag fastnade för i Annas Inlägg är: ” till och med personen du jämför dig med har komplex över något”. Alltså de flesta av oss har komplex för en eller annan sak på våra kroppar – även de som du kanske tycker inte skulle behöva ha det. Hitta de på dig istället som du är STOLT över – som du tycker är fint & fokusera dina tankar på det istället.

Skönhet på utsidan kan inte lysa inåt – men SKÖNHET PÅ INSIDAN KAN LYSA UT! 😉

Sträva efter att bli den bästa DU som DU kan bli! Gå med huvudet högt – var  STOLT – för DU är speciell & just DU är UNIK!

En unik kram från mig till dig!

Ann@


1 Response to "Perfekt är ett rörligt mål"

[…] Ännu ett ämne som jag anser värt att ta upp igen och påminna både mig själv och er om dess innehåll. ✫ ✫ ✫ Lagom, normalt, perfekt?! ✫ ✫ ✫ Ja, det kan man fråga sig vad det är? & precis som du säger Anna – i inlägget: Vad är lagom, normalt och perfekt? i förhållande till vad?! Allt är ju individuellt för varje människa & vad den personen har för ryggsäck & referensramar. Någon sa till mig för längesedan; om ditt mål är PERFEKT – kommer du aldrig att nå ditt mål – för det är rörligt! Att känna komplex eller att inte var nöjd med något … Read More […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

