The Spectacular Life ღ

Vad är lagom, normalt och perfekt?

Posted on: 2010/06/07

Dessa 3 ord är för mig väl använda, men vad menar jag egentligen?

Satt i solen idag och funderade på alla komplex man haft genom åren.
Jag är 184 cm lång och idag OERHÖRT stolt över detta, vilket jag blivit matad med när jag var yngre att det är ”en gåva”, ”något unikt”… att det är fint att vara lång 🙂 det har också format mina tankar om min längd och alltid har jag tyckt att jag var fin på grund av det, alltid varit stolt för längden min. 🙂 (Tack mor och far♥)

MEN KLART, har det funnits andra saker genom livet som varit ”hang ups” för mig, stor rumpa osv 🙂
Vad är det som får oss att känna komplex?

Är det för att media visar en viss bild över hur en ”kvinna” ska se ut? Är det för att jag SJÄLV väljer att jämföra mig med andra? Vad är det egentligen?

När jag då strävade efter att få en fin rumpa, vad strävade jag efter då? att vara lagom? normal? perfekt?
Men… vem utgår man ifrån då?

Låter som jag är lastgammal, jag är bara 27 år, men i den senare delen av mitt liv fick jag en tanke sagd till mig, ” till och med personen du jämför dig med har komplex över något”…. detta har fått mig att istället se komplexen som unikheter!

Fortfarande kan jag komma på mig att tänka på den där kära rumpan hihi 🙂 men jag fastnar inte där som jag kunde göra förr. Jag är fin som jag är, för att jag är jag!

Är det någon som känner igen sig i detta?

Sluta jämföra, sluta sträva efter att vara perfekt, lagom och normal utifrån något allmänt resonemang.

Så länge du trivs och tycker om dig själv så finns det fler som kommer göra det med.

Ni har säkert hört talas om att ”smaken är som baken– delad” och det är ju SÅ SANT. ( 😉 )
Det som den ena tycker är fult tycker den andra är vackert!

NJUT av att du är du, preciiiis som du är och vill du fortfarande satsa på att vara lagom, perfekt och normal, var det utifrån dig själv och hur du är, hur du har varit och dra ett genomsnitt och bli DITT PERFEKT och DITT NORMALT och DITT LAGOM 🙂

Goa härliga soliga sommar kramar från mig,
För att veta vem jag är så kommer en bild på mig här, från 2010-06-05 precis innan greenday konsert i göteborg!

LE så blir du vacker rakt igenom, ♥
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

2 svar to "Vad är lagom, normalt och perfekt?"

[…] det kan man fråga sig vad det är? & precis som du säger Anna – i inlägget: Vad är lagom, normalt och perfekt? i förhållande till […]

[…] har jag bestämt mig att leva ett liv i väntan på det där huset som är så där PERFEKT! Det finns inget som är perfekt, det huset jag ville ha för 5 år sen är inte det jag vill […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

