The Spectacular Life ღ

Vad fin blus du har!!!! ”- Denna gamla trasan?”

Posted on: 2010/06/08

VARFÖR…. VARFÖR är vi så dåliga i allmänhet på att bara säga TACK 🙂

Härom dagen hör jag min sambo säga ”hej snygging” det som trillar ur min mun då är ” usch idag känner jag mig inte snygg” sen hörde jag vad jag själv sa… så la jag till ”men TACK hjärtat, glad jag blir för att du säger det” 🙂

Vad vore det värsta som kunde hända om vi bara svarade det sista ”Tack hjärtat, glad jag blir för att du säger det” 🙂
och INGENTING ANNAT…

Det är inte ovanligt att man ger en komplimang och får svaret ”tack men den är så gammal, köpte den blablablabla”…. varför inte bara stanna vid TACK!

Känner vi att vi är ”för bra” om vi bara tackar? varför måste vi förminska det som nyss sagts till oss, med en följd kommentar? 🙂

I dagens samhälle är vi tyvärr så dåliga på att uppmärksamma det som är bra, fint, snyggt 🙂
Vi jäktar vidare för att allt ska bli bättre hela tiden, effektivare och ska utvecklas, därför är vi så snabba på att kommentera det som INTE är bra. Säkert både för att vi lever i ett samhälle där vi ständigt ska blir bättre, snyggare, smartare men också för att vissa mår bättre av att andra inte är bra, snygga, smarta 🙂

För att någon är snygg, bra, smart så innebär det inte att du är mindre snygg,bra,smart för det 🙂 NJUT av att kunna ge…. så ska du se så mkt du får tillbaka.

Tänk om alla kunde GE innan de förväntar sig att …. om tanken har slått dig att ingen någonsin säger att du är snygg, bra eller smart(eller något annat)….  Tänk efter, när sa du det till någon senast?

Hur mår du när du får en annan person att LE? Hur känns det i kroppen då?
Jag gissar på att du blir glad av att göra någon annan glad!

Vi har skrivit inlägg om att vara snäll mot sig själv och ge sig själv uppskattning och prata gått om sig själv framför spegeln varje morgon. 🙂

Nästa gång du tycker något gått, positivt om någon annan medmänniska, tänk på denna text och säg det till personen.
Ge din komplimang till personen.

Jag stod i Maxi kön för en tid sen och kvinnan framför mig hade en helt fantastik turkos sjal, riktigt somrig och läcker.
När hon vände sig om sa jag ” siken UNDERBAAAAAAR sjal du har, verkligen somrig och fin”… kvinnan log med hela ansiktet och hon fick MIG att le 🙂

Att le är något av det bästa som finns 🙂

VERKTYG för att GE så FÅR du:
1) Ge en medmänniska komplimang, säg något positivt utan att förvänta dig att få något tillbaka
2) Säg ”HEJ” till en främling nästa gång du är ute och går och le samtidigt, tänk efter- hur reagerade personen?

En stor go kram till alla härliga läsare, glöm inte att göra er röst hörd…. oavsett om ni håller med mig eller inte !!!  

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

1 Response to "Vad fin blus du har!!!! ”- Denna gamla trasan?”"

[…] Komplimang – Tacka då da!!! Komplimanger är underbart att få! Anna tar upp det i sitt inlägg: Vad fin blus du har!!!! ”- Denna gamla trasan? […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

