The Spectacular Life ღ

är det fel att vara ”löjlig”? vad är löjligt förresten?

Posted on: 2010/06/12

Igår när jag var på City gross med jobb, så såg jag leksaksautomaterna!
Då jag ska göra en väldigt kreativ midsommarkrans med godis och annat mumsigt i, så fastnade jag framför dessa för att se om det fanns något som jag kunde använda till denna krans.

DÅ såg jag studsibollar, minns ni när man studsade studsboll, hoppade twist, hoppade hopprep, hoppade hage, spelade kula 🙂

När jag stannade upp och började tänka tillbaka på när man var barn, så blev jag väldigt lugn och stod där med ett leende på läpparna 🙂

Är det fel att vara löjlig skriver jag i ämnesraden, men vad innebär löjlig?
Är man löjlig för att man stundtals har barnasinnet kvar? 🙂

Svärmor och svärfar var på besök för någon helg sen, precis intill där vi bor byggs det massor utav nya hus.
VI fann en sten, som man kunde rita med. Vi började rita en hage och började hoppa 🙂

Tänk så himla lätt road man kan vara, om man vill vara det.

Att ständigt leva i denna vuxna värld kan vara tuff, vi står inför många både tunga och ansvarsfulla beslut.
Jag tror att man ibland behöver slappna av, släppa hämningar och släppa tanken på ”hur man borde vara när man är 27år” 🙂 att hoppa hage var faktiskt riktigt riktigt roligt 🙂

Släpper du på hämningarna ibland? leker du med barnen? tänker du tillbaka på din egna barndom och leker lekar vi lärde oss då?

Verktyg: Helgens uppgift kan vara,  HOPPA HAGE 🙂

Väl att leva det lekfulla, härlga liv som DU vill leva!

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

