The Spectacular Life ღ

Fira, glöm inte att fira livet och det som sker

Posted on: 2010/06/14

Ja, vi är alldeles för dåliga på det i dagens samhälle. Så fort vi lyckats med något, litet som stort, så hastar vi vidare till nästa sak! 🙂

Stanna upp och fira vet jag 🙂

För mig har det alltid varit viktigt att fira födelsedagar, fira jul ihop med familjen osv…. så för mig har fira alltid betytt presenter, det vill säga en kostnad, som då varit oerhört välkommen så klart.
MEN NU har jag lärt mig att man kan fira på lite olika vis.

Jag jobbar som bland annat försäljare och för varje ny härlig medlem som vill satsa på sin hälsa hos oss, firar jag med ett ”YES” och en knuten hand i en go rörelse längs med kroppen.

Igår hände det igen, mitt mål var enligt tidigare inlägg att kunna jogga i 30 minuter utan problem innan den siste Juni.
Tyvär har jag varit lite sen på det, att träna för det menar jag 🙂
Många kan säga vad de vill med 30 min jogging, det är kanske inte så tungt. Jag har problem med att jag vid löpsteg får ont i mina benhinnor. Det är ett hinder som jag känner att jag måste och VILL komma över!

Jag och sambon var ute för att ta en liten go kvällspromenad då vädret blev alldeles underbart. Han propsade på att vi skulle jogga, jag sa ”NEJ, jag skiter i det för jag får så ont”.
Den gröna pinnen närmade sig och det innebär sisådär 5 löpsteg så jag tänkte ”ah, why not” 🙂 allt eftersom promenaden och de små jogging streckorna ökade och blev roligare och roligare så såg jag den röda tråden i varför jag sprang med smärta och ett leende 🙂

VI FIRADE VARJE GRÖN PINNE genom ”tjohoooooo” det vill säga, vinnar tjut och en seger gest…. joakim som brukar springa gjorde ändå vinnar gesten med mig 🙂 alldeles underbart!
Hans var en snurrvirvelgest av något slag hahahaha och min var att dra en knuten hand utifrån kroppen och in i alla olika höjder. andra handen upp i luften och ett stort tjut :)…..

Ni kan tänka er detta ståhej efter sisådär 10 meter 🙂 duktiga löpare hade nog undrat vad vi höll på med 🙂 men det var faktiskt en VINST för mig, det var ett stort steg att faktiskt göra det och framför allt göra det så det blev KUL 🙂

Istället för att säga att man är duktig när man nått siste juni målet, så måste man ge sig själv morötter för att man ska tycka det är roligt under delmålen också. FIRA FIRA FIRA 🙂

Undras vad vi kan fira idag 🙂
Uppskatta livet och uppskatta både små och stora prestationer!!

Att fira är ett verktyg att verkligen använda!!!

Goa måndags kramar
 (¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

