The Spectacular Life ღ

”Du behöver inte bli sur – jag frågade ju bara…”

Posted on: 2010/06/19

Hahahahahaha…. har ni sett ICA reklamen?!!?

Där Ulf går fram till Cindy (tror jag att hennes namn är i reklamen) för att fråga henne vad hon skall hitta på på midsommarafton?

För er som missat denna söta snutt av reklam som säger så mycket skall jag berätta. (Kommer inte ihåg exakt i ord)

”ICA Ulf som inte har det bästa självkänslan/ självförtroendet har ett tycke för Cindy & vill fråga henne om det kan umgås på midsommarafton.

Då hans självkänsla inte är den bästa har han förberett de frågor han skall fråga henne & runt det redan tänkt mycket på hur svaren kommer att bli. Förutfattat att det klart att hon kommer att ha andra planer & det klart att hon inte vill ”hänga med honom” & det var/ är egentligen jättedumt att ens fråga. Men han gör det i alla fall.

Så när han kommer fram till Cindy i affären är han så full av sina egna svar på de frågor han skall ställa till henne att han inte lyssnar på det HON FAKTISKT SVARAR.

U: Först frågar han om hon har planer?

C: Och hennes svar är nej.

U: Hans kommentar är: det klart du har & om du inte haft det så hade du väl ändå inte velat hänga med mig? (Sur & deppigt)

C: Jo, det hade varit jättekul.

U: Ok fattar….

C: men hallå dumskalle… jag sa ju att jag ville?!!?

U: du behöver ju inte blir sur för det… man får väl fråga.”

Det jag vill lyfta upp i det som visas denna reklam är just att:

Om du är full med förutfattade meningar om saker, personer & vad du tror kommer att hända eller vad du tror att andra skall svara på dina frågor.

KOMMER DU INTE KUNNA LYSSNA & TA IN DET SVAR SOM DEN PERSONEN SOM DU FRÅGAR FAKTISKT GER DIG!!!

HA ETT ÖPPET SINNE & försök att inte tänka så mycket innan på vad personen kommer att svara… för DU/ JAG vet det ändå inte!

Må väl denna lördag!

Ann@

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

