The Spectacular Life ღ

Hinder är vad du ser när du tar ögonen från målet

Posted on: 2010/06/22

Jag ser målet! Ja det gjorde jag idag när jag var ute & joggade! Källa till citat i rubriken: okänd

Tanken i huvudet var att verkligen GÖRA DET NU när jag efter att lämnat lillan på dagis skulle ta mig i kragen & ut & jogga. & jag gjorde det!

Eftersom jag precis kommit igång (joggat två gånger med idag 😉 ) så letar jag hela tiden efter VERKTYG som skall göra det lättare att:

1. få mig att gå ut & springa

2. få mig att hålla joggingen igång ( inte börja gå)

3. göra att det känns lättare när jag är ute & joggar

4. ta mig i ”mål”!

Till nr 1 har jag gett mig katten på att använda Anna´s VERKTYG:  GÖR DET NU! Om det kommer ”ursäkter” så innan de hinner att planteras i huvudet & slå rot säger jag det bara upprepade gånger: GÖR DET NU! GÖR DET NU!

& det är ju faktiskt så att även om det är superjobbigt när jag är därute (för lita på att det är det 😉 ) Så är det ju så super skönt känsla efteråt. Att jag har gjort det!

Till nr 2 hittade jag idag en härlig känsla – jag tänkte LÄTT, LÄTT, LÄTT 😉 Visualiserade: tänkte bilder i huvudet hur lätt det var att springa ( fast att min kropp kändes oerhört tung).  Fokuserade på dessa bilder & det kändes lättare.

nr2 gick sedan ihop med nr 3: då jag visualiserade vidare att jag sprang en tävling & att min familj & alla mina vänner stod ut med jogging spåret & heja på mig att komma i mål. 😉

Så du kan tänka dig att nr 4 gick i samma mönster. Efter ca halva rundan började det kännas motigt & ”alla stod & hejade på mig”. Då hade jag ”sprungit Göteborgs varvet” & jag var inne på de sista 100 meterna – & då är det tungt för de flesta. Men jag gav mig inte utan till ”hurra rop från nära & kära sprang jag i mål” 😉 SÅÅÅÅÅÅ NÖJD!

För en del av er kanske detta låter lite konstigt med det är precis dessa visualiseringar som idag fick mig att gå ut & springa, springa hela rundan & ta mig i mål. Så för mig funkade det!

Hitta DINA verktyg som hjälper dig att komma över dina hinder! 😉 Se kanske hur du med lätthet faktiskt hoppar över dina hinder – som en hinder bana. Eller testa några av de verktyg som jag & Anna har delat här på bloggen. 😉 Det är det VERKTYGEN är till för! Ta för dig! 😉

Har du ett klart mål – som är grundat i dig, (mitt mål är att kunna jogga 30 minuter utan stopp innan den 31 juli)

så håll ögonen på målet! Som visdomsordet som står i rubriken säger.

Vi gör detta tillsammans! Så hittar du ett VERKTYG som funkar för dig – DELA GÄRNA MED DIG! ALLT är välkommet – stort som smått!

Ha en helt fantastisk dag i solen!

Namasté

Ann@


6 svar to "Hinder är vad du ser när du tar ögonen från målet"

Hej vännen,
Så himla underbart att läsa.

Vår strävan är ungefärligt den samma men vi gör det på olika sätt! Underbart, det visar bara att vi kan nå våra mål på vårt egna sätt, olika sätt!

För mig är det viktigt med variation med träningen och framför allt, så känner jag mig själv och min träningsintensitet. Allt eller inget 🙂

Jag har en förmåga att träna varje dag, en period… tills det blir för mycket prestation och därav slutar. Jag har börjat sätta mål jag faktiskt känner att jag kan nå även framöver. 2-3 ggr i veckan jogging är målet, och någon annan motionsaktivitet de andra dagarna 45 minuter.

Det kan vara cykel i terräng, powerwalk, träning på gym eller annat!

För mig är det bra att längta 🙂 att sakna 🙂
Då njuter jag som mest när jag väl kommer ut i spåret igen 🙂

Lycka till med ditt upsatta mål vännen och ni andra som läser, hur går det för er? Vad har ni för mål?

Goa svettiga kramar från mig
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Jag vill bara säga TACK! Tack för att ni skrivit om GÖR DET NU! Jag var sååååå nära att lägga mig i soffan och slappa och tänkte, jag tränar i morgon i stället, när jag såg GÖR DET NU framför mig. Så nu sitter jag i soffan, men väldigt svettig och väldigt nöjd och stolt över mig själv som tränade först och slappar nu. Ha en fin kväll!

[…] Er som läste mitt tidigare inlägg ”Hinder är vad du ser när du tar ögonen från målet” (<- Klicka på den färgade länken för att ta dig till inlägget) – ja det var verkligen […]

😀 Å vad underbart vännen!!! 😉

HEJA DIG!!!

TACK för att du delar & tack för att du läser det vi skriver & tar det till dig!

Kramar i massor

Ann@ ღ

Underbart Helena 🙂

Visst är det bra 🙂 det är magiskt. Hela mitt liv ser annorlunda ut sen jag började med GÖR DET NU!

TACK för att du vill dela med dig till oss och alla andra läsare!

Go kram på dig
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

[…] Vi uppmuntrar att man är här och nu, närvarande i nuet jobbar med mindfullness. Det hjälper oss nämlgen inte bara i stunden utan även när vi ska över dessa ”hinder” som anna nämnde i sitt tidigare inlägg. […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

