The Spectacular Life ღ

”Jag saknade skor tills jag möte en man utan fötter”

Posted on: 2010/06/30

Vi har i ett par inlägg tidigare skrivit om komplex. & jag vill dela med mig av det som jag såg på TV för någon vecka sedan som visades på The Oprah Show.

Det gjorde mig illa berörd men historier från det sanna livet som verkligen berör & får en att vakna – är vad många av oss behöver för att just VAKNA!

I programmet visade de en intervju med en kvinnan som efter ett möte med en schimpans hemma hos  sin väninnan hade blivit överfallen av denna. & det var verkligen inget vackert möte – schimpansen hade bokstavligt talat SLITIT HENNE I STYCKEN. Som kvinnan som ringde larmcentralen sa: ”Ni måste komma fort han sliter henne i stycken. Han har dödat henne”

När ambulans personalen kom till platsen såg de på väg fram till kvinnan att det låg tänder & fingrar på marken & massor av blod. & det var först när det vände på henne som de kunde se hur illa schimpansen verkligen hade gjort henne. Kvinnans ansikte var BORT SLITET. Likaså hennes händerna var bort slitna & en del av hennes skallben & i skallen satt det tänder kvar som tillhört schimpansen.

Mirakulöst överlevde kvinnan detta hemska mötet & läkarna var chockade att se att kvinnan var vid medvetande när hon kom in på akuten.

När Oprah träffar henne har hon hatt på sig & en sjal över sitt ansikte. & Oprah frågar henne varför – & hon svarar att hon inte vill skrämma andra människor.

Kvinnan har medgett att Oprahs team skall få som första media visa hennes ansikte. PÅ HENNES VILLKOR.

Efter en stund frågar Oprah henne om hon är beredd & det finns inget som kan förberedda någon för det jag fick se. Kvinnan hade inget ansikte. Ansiktet var uppsvullet & där de skulle suttit ögon var bara tomt.

Oprah frågade henne om hon brydde sig om vad andra tyckte om hennes utseende & hon svarade: ”Nej, det är jag som lever med det & inte de. & folk säger vad de vill i alla fall.

Kvinnan hade innan olyckan inte brytt sig jättemycket om sitt utseende, vad jag förstod så var hon nöjd med det hon hade.

Innan olyckan var hon stark & självständig & tyckte om att vara ensam. Nu ville hon inte vara det längre för det är nu för henne skrämmande att vara det. Men stark var hon! Enormt stark & hon hade en enormt stark själ som jag nästan kunde känna igenom tv rutan. Hon berättade vidare att hon inte kände ilska, hon var inte arg – hon tänkte inte på det. Hon behövde ”healas” & ville se framåt.

Oprah frågade om hon alltid varit envis. Hennes svar tydde mycket på det 😉 : Om jag misslyckades tog jag alltid ett DJUPT ANDETAG & FÖRSÖKTE IGEN TILLS ATT JAG KLARADE DET.

Oprah säger som jag att det inte finns något som kan förberedda oss för när vi fick se hennes härjade ansikte. Men Oprah fortsätter: när man sitter med dig en stund känner man starkt av hennes själ. Att du är lika mänsklig som ALLA andra. Att du är som vilken kvinna, mamma, partner, vän som helst.

O: Hur vill du att människor skall bemöta dig? JAG ÄR SAMMA PERSON SOM JAG ALLTID HAR VARIT, bara att jag ser annorlunda ut.

Som vi skrivit innan – vi behöver fokusera mer på det som vi är nöjda med! & om det är något vi är mindre nöjda med fråga oss själva: skulle jag vilja vara utan denna kroppsdel? Troligt vis är svaret: nej.

Var nöjd med dig själv för du är bra precis så som du är!

Namasté

Ann@

1 Response to "”Jag saknade skor tills jag möte en man utan fötter”"

Gripande var det programet, när jag läst igenom ditt inlägg insåg jag att jag sett samma program fast det var länge sen!

Man får verkligen perspektiv på sitt egna ”klagande”.

Man ska absolut vara nöjd!
Goa kramar
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

