The Spectacular Life ღ

De fem friheterna

Posted on: 2010/07/01

Vill dela med mig av en för mig helt fantastisk ”dikt” – vitsord. Jag hörde den första gången för ca 5 år sedan & för mig är det något magiskt över dessa ord.

Jag gick under det året en utbildning & läste till Stress & Friskvårdsterapeut (Där min & Annas vägar möttes 😉 ) Det var en utbildning som gav mig mycket i kunskap om mig själv, mitt beteende, tankar & känslor. Fördjupning i medvetenhet & mitt ansvar för mig & mitt liv. Jag lärde mig inte bara det som ”lärdes ut” utan så mycket mer av alla de underbara människor som gick denna utbildningen tillsammans med mig. Som med hjälp av allt de delande med sig av, av erfarenheter & kunskaper hjälpte mig att växa som person & få mer insikter i mitt liv. TACK ALLA PÅ HA lärare & kollegor för åter 2005!

Under detta året hade jag också äran att få gå på en föreläsning med Brian Miller. En underbar föreläsare & seminarium hållare  i personlig utveckling från USA. & även andra fantastiska föreläsningar. 3 gånger under detta året kom jag i kontakt med denna underbara dikt & just i den perioden var dessa ord så träffande & jag tog dem djupt till mitt hjärta.

De är skrivna av en kvinna som heter VIRGINIA SATIR & finns i boken DU – JAG -VI. När jag letade efter den på biblioteket fick de gå ner i arkivet för att hitta boken ?! 😉 Det som är underbart med denna bok & dess innehåll är just att det jag lärde mig under det året i livet & fortfarande läser om i nya böcker om personlig utveckling finns & har funnits alltid. Det kommer massor av ”nyskrivna” böcker inom ämnet från massvis av olika författare & många skriver om exakt samma saker – på olika vis & med olika ord. Det fantastiska med det är att det är att det kommer att kunna nå ut till ännu mer människor för att alla kan hitta en författare som skriver på ett sätt som kan nå dem & som de kan förstå & ta till sig 😉

Nu skall jag inte hålla er på halster längre 😉 :

Namsté ૐ

Ann@

6 svar to "De fem friheterna"

Vilka härliga ord!!! 🙂
Dom ska jag ta med mig på livets gång!

Jag är inne i en period av ”själv hjälp” så jag suger in allt av denna sort 🙂
Har varit inne i en mörk period, men försöker ta mig ut genom ”själv hjälp”!

Dessa ord kommer jag ta fram ofta:-)

jag lusläser allt ni skriver 🙂
jätte bra! hjälper mig på traven!
Tack 🙂

Låter så underbart Ulrika 🙂
Kul att dessa orden föll dig i smaken lite extra och att bloggen ger dig inspiration och hjälp på vägen!

Preciiis vad båda Annorna vill 🙂
Lycka till och fortsätt lusläsa så hoppas jag du får ännu mer inspiration på vägen!

Goa kramar från oss
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Å vad kul att mina favorit ord kan hjälpa dig på vägen. De har hjälpt mig också många gånger & finns med i mitt hjärta alltid.

Men kommer fram när jag som mest behöver höra dem.

Ha en helt fantastiskt underbar dag!

Ann@ღ

Åter igen, orden e underbara!
Jag har försökt få tag i boken… men den finns ingenstans!! 😦
”Annorna” ger mig jätte mycke 🙂
Tack 🙂

jätte kramar till er

Kramar tillbaka 🙂

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Boken hittade jag på biblioteket. & som jag skrev fick de leta i arkivet. Det är en ”gammal” bok.

Kolla med bibliotek runt om & se om det är så att någon kan ha dem…även då i arkiven.

Ha en superlördag!

Kramar i massor

Ann@ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

