The Spectacular Life ღ

Musik, tecken i vardagen

Posted on: 2010/07/12

ja…. har ni som jag, kännt att vissa saker händer i ens liv för att ge en signaler på vägval man står inför?

Det kan vara massor, en artikel man läser som känns slående, ett blogg inlägg som Ulrika (en av våra bloggläsare) nämnde i ett tidigare inlägg, musik- vissa speciella låtar som känns som pricken över i:et!

Musik är för mig liv, att spela och sjunga stimulerar kreativiteten. Tyvärr kan jag inte spela några egna instrument och sjunga, nja det går bra om jag är själv om vi säger som så 😉 men lyssnar gör jag massor….

Ofta lyssnar jag på musik men ”hör inte texten” med det menar jag att jag inte tänker på vad artisten sjunger om!
Jag kan fastna för en låt och lyssna på den om och om och om igen men inte förräns kanske 5 gången så börjar jag bli medveten och lyssna efter VAD de sjunger om.

Ibland kan det till och med vara så att jag först fastnar för en låt, spelar den upprepade gånger och säger medvetet till mig själv ” nu måste jag sitta ner och ta reda på varför, lyssna på texten”

Medvetenheten ger dig öppna ögon och då även mottaglig för förändring!

Låter kanske konstigt men jag blir lika förvånad varje gång!

Jag kan fastna för mycket musik och tycka många låtar är bra men i ett exempel som ovan då blir jag nästan ”fast” och det är bara den låt som gäller… just DÅ i mitt liv! Oftast är det ett budskap jag ska ta till mig…

Då har det visat sig att texten stämmer in på min livssituation!
Som om texten ”pratar” till mig :)som om den kan leda mig rätt i val jag står inför.

Perioder i livet ställs vi inför val, eller att vi befinner oss i ett sinnestillstånd som gör att vi går och grunnar på något!

I ett tidigare inlägg har jag skrivit om Intuition, magkänsla och signaler som livet… världen visar … VÅGA lyssna på signalerna!

Kanske har du svaren i musiken?

Erik Grönwalls låt ”Higher” var för mig väldigt slående just när han vann Idol!
Den har sin påverkan på mig fortfarande! När jag lyssnar på låten så känner jag att ALLT jag VILL är MÖJLIGT!!!!

♥ The Sky is the limit ♥

 (¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

2 svar to "Musik, tecken i vardagen"

Jag tror vi ska lära oss att lyssna mer på våra signaler som intuitionen o magkänslan, jag tänker ofta på det!
Jag kan ha haft en känsla om något, men bara ryckt på axlarna, men sen visar de sig att jag skulle lyssnat på dom signalerna, så jag har faktist börjat lyssa på min signaler/intuition mer o mer, och det känns bara bättre o bättre 🙂

Musik betyder mycket, mår man dåligt så lyssnar man på en viss sort musik, och mår man bra en annan sort…
Nu lyssnar jag gärna på musik som jag blir glad av, det är väl en prosses i mitt liv nu eftersom jag vill ha GLÄDJE i livet 🙂

Även om jag mår dåligt en dag så sätter jag gärna på musik som gör mig glad, vilket jag inte gjort innan 🙂

ha en bra solig dag
Ulrika

Ja visst är det underbart med musik i all dess former.

& tack Ulrika för att du alltid så generöst delar med dig av ditt liv & dina erfarenheter! Det värmer & DU hjälper oss att göra bloggen mer levande!

Känner nog att jag har mer att skriva om musik & kommer att göra ett inlägg om det lite senare.

Kramar

Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

