The Spectacular Life ღ

Våra underbara barn – kommentar till tidigare inlägg

Posted on: 2010/07/14

När jag började skriva kommentaren till Anna´s tidigare inlägg: ”Dramatik – barn som trillar & slår sig” (<- Klicka på den färgade länken med inläggets namn så kommer du till inlägget) märkte jag snabbt att det jag skrev blev mycket & jag ville att många skulle läsa. Så den kommer nu som ett inlägg nedan:

♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪ Visst är barn underbara! ♫ ♪ ♫ ♪ ♫ ♪

Jag erkänner att jag var precis som Anna när jag var liten. Jag har nog stukat allt som finns att stuka på min kropp 😉

Har varit inne på akuten så många gånger som liten att de till slut hälsade mig välkommen dit via namn innan jag anmält mig i luckan & undrade om det inte var dax för mig att skaffa vip – kort till akuten 😉

Min lilla tjoffsa är lik mig, nyfiken & framåt & tänker eller förstår inte att om man hoppar helt vilt i soffan upp & ner så kan man trilla & slå sig när man blir trött.

& för att det skall bli bättre så ”pussar” jag bort det eller det gamla vanliga ”blåser” på det. Har någonstans läst att det hos barn faktiskt försvinner – det onda alltså. Som ett ”placebo” 😉 när man blåser, pussar eller sätter plåster på det som gör ont.

Likadant funkar det med avledningsmanöver. När deras tankar & uppmärksamhet blir riktade till något som är mer intressant!

Barn är underbara i sina sätt. Nyfikenhet, prova oss vuxna, testa gränser, orädda, vilja, envisa……. med mycket, mycket mer!

Ibland kan det irritera oss vuxna men kan det vara  så att irritationen grundar sig i att vi behöver vara vuxna & vill kanske ibland vara just barn igen.

Så värna om ditt barnsinne! 😉 Våga vägra vara vuxen ibland.

Att känna att du tillåter barnasinnet vara levande & låt de ta dig tillbaka till de bra minnena i från din barndom & dela med dig till dina barn av det om du har några. Om inte du har egna – finns det säkert barn i din närhet som du kan göra det tillsammans med.

Låt barnasinnet segra!

En barnslig Kram 😉

Ann@

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

