The Spectacular Life ღ

Grrrrrrrrr… igen

Posted on: 2010/07/18

Hur reagerar du när någon annan är upprörd & arg & det är riktat mot dig?

Kan du behålla lugnet eller är det som någon annan tar över dig & du tänder till & blir lika arg tillbaka?

Beror det på olika saker som du vet?

Jag kan ibland lätt tända till & bli jätteupprörd & ”det blir tjafs” – ibland gap & skrik. Det var längesedan det var riktigt gap & skrik, men det var inte längesedan som jag kände att jag blev upprörd för att en person var upprörd & riktade det mot mig.

Irriterande tankar som fortsätter att spinna vidare i huvudet & om man tillåter det att fortsätta så kan det fördärva en hel dag, veckor & månader för att de fortsätter att spinna.

Jag har tränar yoga länge & tränar mycket med affirmationer – positiva meningar som jag upprepar för mig själv. Har tidigare skrivit det i ett inlägg. Det gör mig lugn & harmonisk.

& tidigare idag fick jag beviset på att det verkligen har funkar för mig 😉

Jag & en vän blev ”verbalt” överfallna/ hotade av en person som var så upprörd att vi nästan trodde att personen var påverkad av något olämpligt. Personen i fråga hade en annan person bakom sig med ett järnrör i handen & spottade ut sig diverse hotelser & andra otrevligheter.

& jag kunde under hela tiden behålla mitt lugn, vara samlad i tanken & inte gripas av panik. Nu efteråt är jag fortfarande lugn & känner att personen inte skall fördärva min dag & mitt lugn.

Som Mia Törnblom säger: ”Jag låter honom & händelsen inte att flytta in i mitt huvud”. Utan kan känna frid i att jag kan släppa det!!!

Första  gången som jag verkligen känner så & kan släppa det helt. Jag känner att det är mycket tack vare yogan, affirmationer & min grundsyn som hjälpt mig att komma dithän där jag är i mitt bemötande med en sådan här händelse & det är jag evigt tacksam för!

Ville bara dela denna händelse med er även om det inte var en trevlig sådan. Men det var en ”läxa” att lära mig något av & se hur jag reagerade i en sådan situation idag.

Ville dela med mig av den också för att det väcker tankar hos andra när de hör eller läser om det.

Vad väcker det för tankar & känslor hos dig?

Har du varit med om något liknande eller att någon riktar aggressivitet/ ilska mot dig – hur reagerar/reagerade du?

Vad tänker & känner du?

HA EN FORTSATT HELT UNDERBAR SÖNDAG!

Namasté

Ann@

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

