The Spectacular Life ღ

Drömmar- drömmer du?

Posted on: 2010/07/28

Jag drömmer på alla sätt och vis- dagdrömmer och nattdrömmer 🙂 Livliga fantasirika drömmar!

Att tillåta sig själv att dagdrömma tycker jag är viktigt, drömmer vi så betyder det att vi ”fantiserar utanför vår ”box” ” att vi just i dagdrömmandet följer ”think outside the box”…. 

Tänk om dina dagdrömmar hade kunnat bli verklighet? 🙂
Vill du göra dagdrömmarna till verklighet?
Vad är det första steget du måste ta för att komma ett steg närmre drömmen? Skriv ner…

Tänk dig in i situationen att steget är taget…. Vad innebär steg 2? Skriv ner…. Fortsätt på samma vis fram tills att din dagdröm blivit sann!

Det är inte alltid man vill att drömmandet ska bli verklighet, ibland kan det vara skönt att befinna sig i en annan ”värld”…

Härom helgen tittade vi på Kronprinsessans bröllop med prins Daniel. Det har varit mycket impulser från media som påverkat mig på många sätt, bland annat drömde jag att jag hjälpte Drottning silvia att hälla upp Champagne, jag och Kungen skämtade och hade en härlig schargong 🙂

Vad innebär detta egentligen. Förmodligen är det mitt sätt att rensa, sortera och landa i alla intryck vi möts utav. Vi hade ju verkligen under 1 års tid blivit matade av detta bröllop och även om man inte tittar så mycket på TV så går det inte att undgå alla intryck!

Vart vi än vänder oss har vi intryck som ska in i hjärnan och lagras på ett eller annat vis.
Tänk dig hjärnan som en dator. Det vi minns som vi tänker medvetet kring är det som ligger på datorns skrivbord, alla intryck vi möts utav och alla tidigare upplevelser, vår ryggsäck som vi nämnt tidigare och alla erfarenheter är lagrade på hårddisken.

Varje dag tänker vi 60 000 tankar, 95% av tankarna är lika dana som igår…. Tänk om vi hade kunnat vara med och rensa inflödet av intryck redan från början.

Det vi bör ha med oss är att ”vi bara kan tänka på en sak i taget – så välj det som är positivt och stärkande” .
All kraft och energi vi lägger på negativa tankar , destruktiva tankar bör vi lägga på stärkande och upplyftande tankar istället!

Sanna Ehdin Skriver såhär:
”Öppna för dina möjligheter
Fantasi, drömmar, lek, sagor och liknandeföljer inte en rät linje eller en given ”ordning”. De är verktyg som visar oss våra möjligheter,  för oss in i det okända och sätter oss i kontakt med vår dålda potential. Därför är det viktigt att lyssna på våra drömmar, önskningar och fantasier och ta de på allvar”

Dag drömmer du? Vad drömmer du om just nu?

Nu befinner jag mig i en ”lull lull värld” och dagdrömmer mig bort
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

