The Spectacular Life ღ

Intensiv eller bara glad för livet :)

Posted on: 2010/08/26

eller kanske både ock 🙂

Jag känner verkligen ibland att jag vill göra ALLT jag vill NU inte SEN inte imorgon utan NU… det slutar med att INGET blir av *skrattar gott*

Jag måste påminna mig själv om att jag har många år,dagar,timmar kvar att upptäcka saker på, njuta av saker, lära mig saker 🙂

En dag i taget, en liten upptäckts resa i taget…. att finnas här och NU är så bra och det borde jag verkligen anama oftare!

Mindfullness har vi skrivit om i tidigare inlägg!

Idag är en sådan dag, jag har så mycket tankar så mycket jag vill dela med mig utav till er alla så därför blir det istället ingenting! 🙂

Lustigt fenomen det där!

Har ni testat mindfullness- finns ju sett att öva upp och träna på detta!

VERKTYG:
Ställ dig vid diskhon
Ta en tallrik och sätt på vattnet
Vad har vattnet för temperatur?
Är det varmt, kallt, ljummet
hur känns det mot din hud?
Om du höjer och sänker händerna med tallriken i det rinnande vattnet, vad känner du för skillnad?
hur ser tallriken ut, är den rund? hur känns kanten?
Hur är formen?
vad är det för färg på den?
hur rinner vattnet över tallriken?
hur landar vattnet i vasken?
är vattnet fortfarande varmt?kallt?ljummet?

Stå där ett tag, iakta…. känn efter, se, lukta….

En övning man kan göra när man ändå är i full gång!

Man kan översätta övningen genom att ställa liknande frågor, många frågor om till exempel havsutsikten du ser…. hur känns vinden? hur slår vågorna? finns det vågor? är vattnet stilla? hur långt sträåcker sig havet….osv 🙂

Stanna upp och NJUT för det ska jag göra idag 🙂

Idag går åt att vara här….. och nu!

Goa kramar
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

3 svar to "Intensiv eller bara glad för livet :)"

Hej goa vän!

Så klok du är! Jag lider ju just av detta göraalltpåengång-syndrom, som du säkert vet;) Det är ibland tärande på en själv. Men man får inte glömma att det också är glädjen och drivkraften för livet som bidrar till detta. I alla fall för min del…Balans är ett nyckelord för mig för att besegra det så kallade syndromet!

Hug Emmis

TACK vännen för din underbara kommentar :))

Ja det är ju så…. balans är ett bra ord och absolut en bra nyckel för att lyckas!

Tack för att du delar med dig *jätte jätte tack*
Ses snart pärlan
Då blir mitt motto idag ”balans” 😉

Kramar
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

Ja du vännen…. du kanske vill läsa min tenta när den är klar…. den innehåller massvis av det som du beskriver i ditt inlägg. Lovar att dela med mig av delar av den till Er alla när den blir färdig.

En hemtenta som jag skriver efter att jag i sommar har gått en yoga utbildning i Power/ yinyasa yoga.

Helt underbar utbildning & fantastiska deltagare med underbara energier!

Det du skriver som överskrift känns för mig att det är samma sak på ett sätt….bara två olika sätt att se det på?!

Om det är en person som är så glada för livet & älskar att visa det kan det var personer som inte är just där, just då, & kan då uppfattas det som att personen är intensiv?

Var i varje stund & uppskatta den! 😉

Namasté

Ann@ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

