The Spectacular Life ღ

Politik, förbereder inför val och har börjat fundera på om jag funderar för mycket :)

Posted on: 2010/09/01

Ja så är det verkligen.

Det har aldrig lovats så mycket från allt och alla som nu, dagarna innan det stora valet!

Jag vet vem jag ska rösta på men tveksamheter kring om de kommer hålla vad de lovar finns hela tiden där!

Det viktigaste för mig är att ta reda på, röstar jag för hur jag lever NU eller kring hur jag lever om 2-3 år? Jag är snart 28år och är i en period i mitt liv där allt eller inget kan hända….

Jag har en bild av politiker där de säger vad som hellst och manipulerar svar på ett sett för att få med sig så många som möjligt som röster!

Viktigast är inte vad de säger… utan vad de GÖR?

Jag skulle nog egentligen hellre vilja se en utstuderad handlingsplan än ”meningar och ord som låter på bästa sätt”

Om ni ska göra XXX, VAD och HUR ska ni göra för att uppnå resultat?

Är du redo för valet? Är valet lätt? Vad tänker du kring denna politiska röra? 🙂

Goa kramar med framtidstro och tveksamheter 🙂
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

4 svar to "Politik, förbereder inför val och har börjat fundera på om jag funderar för mycket :)"

Jag har har gjort så här detta valet: jag vet vad jag skall välja & vetat länge & just för att inte bli mer förvillad eller bli tveksam i mitt val har jag valt att inte titta på debatter, politikerstal & annat på TV & undviker dem på stan också.

Så jag ger en kram för framtidstro!

Ann@ღ

Givetvis finns det politiker av alla ”sorter” eftersom alla människor är olika, men att generellt säga att politiker ljuger, manipulerar och medvetet döljer saker mer än andra är väl att ta i?
Obekväma beslut måste ibland fattas och det är sällan ett beslut uppskattas av precis alla, men visst det är ju kanske inget man vill gå till val på?

Jag tror att de som försöker sig på något av ovanstående blir genomskådade rätt snart och den som försöker hålla sig väl med alla hamnar istället på kant med de flesta…

Om man har svårt att välja parti, välj då en person som du har förtroende för och som du tycker verkar ha åsikter i linje med dina egna.
Vill man ha lite hjälp på traven finns en mängd verktyg som tex valpejl och valkompassen.
Ett av dessa verktyg (minns inte vilket i skrivande stund) går ut på att man svarar på ett antal frågor och då får förslag på riksdagspolitiker som svarat mest likt dig.

För mig handlar det inte så mycket om vad jag personligen får ut av de olika partiernas förslag utan vilket samhälle jag vill leva i!

Anna: Ja det gör du rätt i, har du bestämt dig och läst in dig på de olika partierna redan så är det dumt att påverkas åt andra riktningar!

Tusen tack för din kommentar Camilla,

Tyvärr är det den bilden jag har haft under min uppväxt och eftersom jag aldrig riktigt har varit 100% intresserad och följt allt som händer så har jag med säkerhet blivit påverkad av omgivningen. Media, skola ev. vänner och familj….

Än idag sitter tvivlet kvar och skulle som sagt önska en tuffare uppföljning på vad som utlovats.
Har de lovat vissa saker och infriat detta så skulle jag vilja höra det tydligare ifrån omgivningen, media och framför allt vet jag att jag bör läsa på mer för att skapa mig ett litet intresse!

Nu har Socialdemokraterna infriat detta vallöfte!!!!

Då hade tydligheten skapat förtroende!

Tack för tipsen! 🙂

Vad jag ska rösta på är redan bestämt men som sagt i inlägget, önskar jag att vallöftena infrias också! 🙂

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

det Camilla skrev om att ta obekväma beslut, det gäller facket, åsså o det e inte medlemmar el väljare pigga på att lyssna på

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

