The Spectacular Life ღ

Idag vill jag bara säga!

Posted on: 2010/09/03

Att jag önskar er en alldels speciell och unik Fredag!

Idag ska jag försöka ”vara ledig lite” och i eftermiddag ska vi göra kunderna på City gross väldigt tacksamma och glada 🙂

Vi ska hjälpa till att packa kassar!

FAntastiskt roligt, det skulle man inte kunna tro från början, men den respons med tacksamhet man får gör en lyrisk!

Det är väldigt uppskattat. Vissa kan vara liiiite försiktiga till en början och vill ”göra det själv” men när jag säger att jag ”jätte gärna hjälper till” så säger de TACK och går där ifrån med ett jätte leende.

Var inte rädda för att ta emot hjälp.

Många är dåliga på det i samhället idag. Jag är försiktig i vissa avseenden att be om hjälp själv.
Men varför? Fråga kan man ju alltid…. 🙂

Hur hjälpsam är du? Är du bra på att ta emot hjälp?

Goa kramar
(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

1 Response to "Idag vill jag bara säga!"

Ååååååååå underbart!

Jag skulle vilja lägga till i detta ämne är att inte vara ”rädd” att fråga om hjälp. Det kan vara mycket som står i vägen för att fråga om hjälp, som att visa tecken på svaghet, stolthet, jag kan faktiskt klara mig själv mm.

Jag tycker att det är ett tecken på att man är STARK! Att man har insikten att man kanske inte klarar det själv utan istället tar hjälp innan det har blivit för mycket.

Ensam må vara stark men är men flera är man starkare tillsammans.

När jag läste inlägget kände jag känslan av att klappa mig själv på axeln. Hjälpsam har jag nog alltid varit & jag har med tid & erfarenhet blivit mycket bättre på att både fråga om hjälp & att faktiskt ta emot hjälp.

Kan man hjälpa så känns det för mig naturligt om än i den minsta skala.

Ha en underbar helg & sträck ut din hand till någon som behöver din hjälp!

Namasté

Ann@ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

