The Spectacular Life ღ

Har du någonsin googlat ditt namn?

Posted on: 2010/09/07

Google är verkligen ett fantastiskt redskap för att hitta vad man söker nästan oavsett var det är.

Man kan hitta den mesta information man vill ha eller som man letar/ söker efter.

Min sambo brukar säga att google verkligen kan fördärva en konversation. För istället för att diskutera ämnet eller fråga det handlar om & dela på kunskaper, erfarenheter & reflektioner, googlar man ämnet & får svaret på frågan. & så var den konversationen död/över! 😉

Jag vet inte om ni gjort det men jag har i alla fall googlat mitt namn… det är lite häftigt & samtidigt skrämmande att se vad det finns att hitta för information om mig på internet. Om ni som jag har ett lite ovanligare efternamn & det bara finns en som heter så – så är det ju garanterat att den informationen jag hittar faktiskt är om mig. Hummm…

Som sagt det är både häftigt & skrämmande beroende från vilket perspektiv man ser det ifrån.

Idéen till detta inlägget & tankar om google & internet kom av en upptäckt jag gjorde  ”bakom” bloggen där vi ex. skriver inläggen till bloggen.  Där kan man i statistiken & bland annat se  ”mest sökta” & där stod det idag mitt namn.
Vad har ni för tankar om google & internet? Bra eller dåligt & varför i så fall?

Ha en underbar kväll!

Ann@

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

