The Spectacular Life ღ

I am gonne get fit or die trying

Posted on: 2010/11/08

Detta citat läste jag att den tjej hade skrivit på sin status på Facebook idag.

”THAT´S IT!!! I AM DONE…lazyness is over..I am gonne get fit or die trying!!!!!!”

Jag reflekterade över det en stund & hade blandande känslor över det som faktiskt står där.

Det är speciellt den sista delen av citatet som jag tänk på.

För mig kan det ha två innebörder.

Å ena sidan om det är så att jag tittar på det med pessimistens glasögon så ser jag det som hårt  & faktiskt något negativt.

Å andra sidan om jag har optimistens glasögon på mig så ser jag någonting annat – nämligen: En massa j-la anamar och beslutsamhet som kommer att ta denna personen mot det mål som personen satt upp. Och även om de kommer hinder på vägen så kommer personen att ta sig igenom dem.

Brukar du reflektera över vad saker har för betydelse för dig?

Hur du tolkar olika saker som händer runt dig i olika situationer?

Hur du tolkar det som sägs?

Och har du då i dina reflektioner reflekterat över om du skulle kunna ändra betydelse av en sak som hänt/ händer dig?

Eller som kanske någon har sagt till dig eller något du läser?

Att en sak kan ha olika betydelse beroende på vad den personen tillskriver händelsen för betydelse – negativ eller positiv?

Lite måndagsfunderingar! Dela gärna med dig av dina tankar!

Ha en underbar måndag kväll!

Namasté

Ann@

 


Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

