The Spectacular Life ღ

Jag skall bara…

Posted on: 2010/11/09

Ja det är ju känt från Alfons Åberg…

Men det är också något som barnen säger när man skall iväg & har det bråttom… 😉

I en annan situation som detta kommer upp för mig är när den lilla J…. på min högra axel sitter och säger detta till mig när jag skall plugga.

”Du borde städa, när du ändå håller på kan du slänga in en maskin tvätt & dammsuga av golvet också & sen kan du….”

Alltså den inre rösten säger att JAG SKALL BARA…. och JAG SKALL BARA… innan jag skall sätta mig att plugga.

Inget är så viktigt som att göra alla dessa saker som jag i normala fall INTE vill göra & inte tycker är särskilt roliga att göra heller för den delen – som när jag skulle behöva lägga tid på att plugga.

Känner du igen dig?

I vilka situationer händer detta dig & vad har du för strategier för att inte hamna i fällan som den lilla j…. på din högra axel lurar in dig i?! 😉

Dela gärna med dig av dina tankar!

Jag skall bara… slappa just nu och kolla TV! 😉

Namasté

Ann@

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

