The Spectacular Life ღ

Angelica Gästbloggar: Julen handlar om KÄRLEK & GEMENSKAP ღ

Posted on: 2010/12/14

Idag välkomnar jag min kära vän Angelica som fick uppdrag av mig att skriva veckans utmaning, v 50. Jag blev så rörd av det hon skrev så jag valde även att göra utmaningen till ett inlägg. Håll tillgodo och njut av underbar läsning!

”Såhär innan juletid så har vi människor en tendens att stressa upp oss över materiella ting. Vi känner en yttre  och inre förväntan på oss själva att viga oss åt julens alla ”måsten”. Julklappar, Julbak, Pyssel, Städ, Tvätt osv. Vi måste känna till att det endast är föreställningar och att det är vi själva som skapar dessa normativa traditioner. Nu talar jag inte om att rata hela den Svenska jultraditionen, utan att ta den med måtta och istället införliva en KÄNSLA av kärlek och gemenskap. För visst är det just det julen handlar om bakom julgran och klappar?

Själv tycker jag om att baka och fixa hemma i min lilla boning men när det blir ett överflöd blir jag snarare omotiverad och finner ingen mening. En klok person talade någon gång om att ta saker med måtta. Samma gäller den julstress vi själv skapar. Dock behöver ni inte oroa er för att äta med måtta för detta är varmt tillåtet under juletid 🙂

Det jag talar om är att inte överdriva konsumtionen av julklappar och materiella ting. Jag får dagligen sms ”Vad önskar du dig i julklapp??” och det är så fruktansvärt uttömmande. Jag svarar samma sak varje gång:

Jag önskar mig inget mer än att få komma hem till jul. Precis som Peter Jöback så fint uttrycker det!
Så ni fina själar där ute, stanna upp och fånga in den KÄNSLA som ni jagar bort för att ta er an alla MÅSTEN.”

Jag tackar Angelica för att hon valt att dela sina tankar med mig och med Alla Er som läser bloggen! Tack vännen, hoppas du förstår och vet att du är enormt värdefull för mig!

Kramar till Er Alla

Ann@ och Gästbloggande Angelica

2 svar to "Angelica Gästbloggar: Julen handlar om KÄRLEK & GEMENSKAP ღ"

tack snälla Angelica för de kloka orden . Så sant det är , ta allt med måtta . Framför allt känn dig inte värdelös, för att du inte stressar till allt . För det bara en du och du är värdefull, än om du bara gör lagom . kram från en Annas mamma

Tack för dina ord mamma!

Jag skall skicka dem vidare till Angelica.

Kram

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

