The Spectacular Life ღ

Kommunikation

Posted on: 2010/12/17

Vi kommunicerar dagligen. och vi kommunicerar alla på olika vis.

Vi kommunicerar inte bara med språket utan även med rösten – tonläge, tonstyrka, ansiktsmimik, kroppsspråk mm.

Brukar du tänka på hur du kommunicerar med andra?

Talar ditt kropp samma språk som de ord som kommer ur din mun?

En liten söt dikt om just kommunikation och hur den kan se ut:

”Jag vet att du tror

att du förstår

vad du tror att jag sa,

men jag är inte säker på

att du har fattat

…att det du hörde

inte var det jag menade.”

Källa okänd


😉 Tar du ansvar i din kommunikation – om den du pratar med inte förstå vad du menar – är det du som kommunicerar dåligt eller är det personen som fattar trögt?

Lite tankar att fundera på såhär på fredag eftermiddag!

Skapa dig en underbar kväll!

Må väl!

Ann@

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

