The Spectacular Life ღ

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Posted on: 2011/01/03

Ja det är ju så ibland. Man planerar och organiserar och så kommer då dagen och det blir ändå inte som man tänkt sig 😉

Hur reagerar du då?

Reagerar du med lugn och att det ordnar sig eller känner du dig stressad och får nästan panik?

Hur du än reagerar så tänk på det som att det är ett val – för det är just det det är.

När det händer något så stanna upp – tänk efter – behöver jag känna mig stressad – behöver jag få panik. Vad finns det för alternativ?

Kan jag göra det jag planerat en annan dag? Måste det göras just idag? Kan jag planera om? Se alternativa möjligheter.

Att välja att vara lugn och se hur du kan lösa det på ett annat sätt kommer hjälpa dig att komma fram till bra och kreativa lösningar på det. Stressen och paniken dämpar ofta kreativiteten och man blir låst i tankarna.

Idag vaknade jag och jag har två tentor som skall lämnas in nästa vecka. Lillan skulle på dagis för första gången sedan jul och nyårsledigheten för att jag skulle kunna sitta med tentorna.

Men det blev inget med dagis då lillan var dålig när vi vaknade. Så det var bara att ta ett djupt andetag och planera om.

Så nu är hon hemma och jag får skriva så mycket jag kan på tentorna mellan det jag tar hand om min lilla ängel.

Skapa dig din dag med lugna val!

Kramar


2 svar to "Det blir inte alltid som man tänkt sig"

Åh, det du skrev slog verkligen hem! Det är ju veerkligen så! Det blir nästan aldrig exakt som man planerat! Dina råd om hur man ska hantera det var super=)

Tack så jättemycket för din kommentar Afrobelita! 😉

Ja ibland är det bra om man behåller lugnet i jobbiga situationer, ofta så ”fungerar” hjärnan mycket bättre då 😉

Men det är även en tränings sak – att stanna upp innan man agerar på det som händer. Det som är nyckeln är MEDVETENHET!

Kram på dig och skapa dig en underbar fortsättning på kvällen!

Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

