The Spectacular Life ღ

Tankar kring din yrkesroll

Posted on: 2011/01/03

Har du någon gång reflekterat över din yrkesroll?

Vad du än har för yrke – vad betyder den roll du har i ditt yrke för just dig?

Detta är frågor värda att tänka på:

1. Beskriv vad du ser är viktigt att förhålla sig till när det gäller synen på den egna yrkesroll och professionellt förhållningssätt.

2. Reflektera också kring hur du ser på din yrkesroll och ditt professionella förhållningssätt.

En yrkesroll handlar ofta om vilka förhållningssätt man har till olika frågor och olika situationer man kan komma i inom ramen för sitt yrke.

Andra frågor att reflektera över kan vara:

3. Vad vill jag med mitt arbete?

4. Vilka personliga skäl har jag för valet av yrke?

5. Om du möter människor i ditt arbete – hur uppfattar du dem?

6. Vad tycker jag om de människorna?

Det finns många fler frågor som man kan reflektera över – men det är bra att börja någonstans.

Är det så att du är emellan yrken kanske det är viktigt för dig att reflektera över vad vill jag ha för yrkesroll?

Vad vill jag att den skall innehålla?

Och när du reflekterar kring denna roll som du vill ha utgå sedan från de frågor som jag skrivit ovan på samma sätt som om du hade det yrket.

Sitter själv just nu med en tenta och reflekterar över min framtida roll som Hälsopedagog.

Lycka till!

Kram


2 svar to "Tankar kring din yrkesroll"

Det är suveräna frågor att ställa sig! När man, som jag, är egenföretagare, så är jag mitt företag och måste vara medveten om vilka värderingar jag har som företag/are. Vad står jag för och hur visar jag det? En fråga som kanske är nog så viktig oavsett vad man arbetar med eller på vilket företag.

Är man medveten om vad man gör och varför blir det mycket lättare att göra det med närvaro och ärlighet. Och då blir det trevligare!
~L

Tack så jättemycket för din kommentar!

Det är så sant som du skriver. När man är egen företagare är det om än viktigare att tänka på det för man är en vandrande marknadsförare för företaget och själva företaget.

Skapa dig en underbar dag!

Kram Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

