The Spectacular Life ღ

Kan man göra slut med en kompis?

Posted on: 2011/01/04

Om man har vänner som ”tar” ens energi som man känner att de ger ingenting tillbaka?

Som kanske till och med får dig att må dåligt?

Så kallade vänner som  inte själva ger så mycket tillbaka?

Är det ok med sådana vänner?

Och kanske då den viktigaste frågan – KAN MAN GÖRA SLUT MED EN KOMPIS?

Jag anser att man kan det – lika mycket som du kan göra slut med en partner som du inte har känslor kvar för längre. Så kan man göra slut med en vän vars vänskap inte är hälsosam eller som man inte mår bra av.

Själv har jag klippt banden med några så kallade vänner som fanns i mitt liv tidigare som bara tömde mig på energi. Kände till slut att det var inte ok. Jag var/ är värd mycket mer än så. Så jag ”gjorde slut” eller  klippte banden med dem.
Och jag mår mycket bättre efter det. Det är längesedan nu och jag tvekar inte att göra det igen om det skulle behövas. Just för att jag är värd så mycket mer och livet är för kort för att gå och må dåligt.

Tänk på det som jag även skrivit tidigare: ”andra människor kan inte påverka mig negativt om jag inte tillåter dem att göra det. Så tillåt inte andra att påverka dig negativt. Gör ett val och välj att inte bli påverkad”.

Skapa dig en underbar dag!

Kram


3 svar to "Kan man göra slut med en kompis?"

De är ju de som är de fiffiga i livet man har alltid ett val …
Och självklart kan man göra slut med en vän ..

ja du Anna så rätt igen . Det har hänt mig vid ett flertal gånger . Typ när vännen frågar , men hur är det idag. Men väntar ej på svar ,utan bara babblar på om sitt hela tiden . Jag mådde jätte dåligt av det och tänkte att det är nog fel på mig . Men så hittade jag boken ENERGITJUVar och läste den . Då såg jag sanningen att de så kallade vännerna bara utnyttjade mig för egen vinning . De hade aldrig tid att lyssna på migeller bry sig om hur jag hade det . Så jag städade oxå bort bland vännerna . Min energi lägger jag på mig själv först sen familj och verkliga vänner . Jag är jag och mår bra av det i dag . kram ab ❤

Tack så mycket till både Frida och A-B!

Ja visst är det så sant Frida att vi har val och det är underbart att se att man har det. Men inte att förglömma är ju att med val kommer även ansvar. Att genom valen kan du ta ansvar för hur du mår exempelvis. 😉

Vad skönt att höra A-B att du mår bättre av dina val. Energin behöver vi ju själva också så varför bara ge och ge om man inte får tillbaka. Det är bättre som du väljer att lägga energin på det som man mår bra av och det som ger energi tillbaka.

Kramar på er och skapa er en fortsatt underbar kväll!

Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

