The Spectacular Life ღ

Om du vill förändra världen – så börja med DIG själv

Posted on: 2011/01/04

Musik fascinerar mig – olika låt texter fascinerar mig verkligen!

Hur de kan beröra! 😉

Jag har kommit underfund med mig själv att jag lyssnar gärna och ofta på musik men det är inte lika ofta som jag verkligen LYSSNA på texten!

Ofta när jag lyssnar på musik gör jag något annat samtidigt och då lyssnar jag på helheten i musiken men inte så noga på det som faktiskt sjungs.

Det finns ju verkligen låtar som har starka budskap!

En sådan låt är Michael Jackson´s låt – MAN IN THE MIRROR. 😉

Många tänker kanske att det är inte så mycket jag kan göra mot allt orätt som händer i världen. Vad kan lilla jag göra?

Det kan till och med vara så att man väljer att inte göra någonting alls just för att det känns meningslöst det lilla man göra?

Men om vi är fler som gör det lilla och att förändringen börjar hos JUST SIG om än så litet så är det en liten bit på vägen mot en bättre värld som jag tror att vi alla vill ha. 😉

Kolla på denna video från youtube där texten är översatt på svenska och reflektera över budskapet som Michael låt har:

Den enda som DU kan förändra är dig själv! Men kom ihåg att din förändring kommer att vara som ringar på vatten till din omgivning. Så om du förändras kommer du att börja märka förändringar i din omgivning.  Så vill du se förändringar i din omgivning så börja där du faktiskt kan förändra – DIG SJÄLV!


Jag vill avsluta med en text från boken ”Varför växer gräset” av Klas Hallberg  som heter ”En enda till”


”En liten pojke hade nyss lärt sig att räkna. Han älskade att räkna och räknade allt som kom i hans väg. En dag satt han i köksfönstret och tittade ut. Det snöande ute och eftersom pojken inte kunde göra något roligare än att räkna, började han räkna snöflingorna som föll på en gren i ett plommonträd nära köksfönstret.

Pojken satt länge och räknade och blev nyfiken på hur många snöflingor som grenen skulle orka bära, och vad som skulle få den att brista. Nu var han uppe i 7 470 snöflingor och precis när han räknade till 7 471 så brast hela grenen med ett väldigt brak.

Pojken tänkte länge på hur det kom sig att det bara behövdes en enda snöflinga extra för att få den stora grenen att brista.

På kvällen satt han med sin mor och tittade på nyheterna. När de var slut tittade han frågande på sin mor och sade:

–          Tänk om vi bara är en enda människas goda gärning från fred på jorden!.”


Så ta en titt i spegeln och se vad du kan göra!

Kramar


Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

