The Spectacular Life ღ

Ätstörningar – vad säger men till dem – att de förstör din själs boning?

Posted on: 2011/01/07

Om du misstänker att någon i din närhet har någon form av ätstörningar så är det verkligen viktigt att säga något.

Ex på vad man kan säga är: – Du ser sjuk ut, eller du ser ut som du lider.

Det kan låta hårt med det är ofta det som behöver tas till för att man skall få en person med en ätstörning att tänka efter-

En anorektiker vill bli beundrad för sin smalhet!

Om man exempelvis säger: Jag är orolig för dig. Kan detta tolkas som kärlek invirad i en komplimang – det föder det anorektiska beteendet.

För en anorektiker är det viktigaste att ha KONTROLL. Så en annan sak man skulle kunna säga är just:

– Det ser ut som du är utan för kontrollen.

Sakta men säkert så förstör man sin kropp och det är inte alltid som det märks nu utan kan komma senare. Det är en misshandel av den egna kroppen.

DU är fin som DU ÄR inse och acceptera det!!!

Acceptera det SOM DU ÄR  och HUR DU SER UT och – DU ÄR  PRECIS SÅ SOM DU SKALL VARA OCH SOM DU ÄR SKAPAD!

Förstör inte din kropp det är din själs boning. Om du förstör kroppen – var skall då själen bo????

Ta hand om din kropp och vårda den på de bästa sättet du kan. Om du är osäkert på hur du skall gå tillväga på ett hälsosamt sätt – BE OM HJÄLP! 😉

Jag vet vad jag pratar om – jag har varit där! Och jag brukar säga att om jag kan hjälpa en endaste människa från att slippa det helvete som jag genomlevde i över 13 år – så var det värt de åren.

En del från en dikt som jag skrev under tiden jag var sjuk:

”ena dagen äta och kräkas

andra dagen svälta ihjäl

min kropp den måste läkas

annars dör min själ”

TA HAND OM DIG! Det finns bara en av just DIG – du är UNIK! GLÖM INTE DET!!! 😉


1 Response to "Ätstörningar – vad säger men till dem – att de förstör din själs boning?"

Kommentar på inlägget på Facebook:

”Jag blev verkligen berörd av ditt skrivande och engagemang. Du är en fantastiskt medmänniska ♥” – Josefin

Det värmer i hjärtat!!!

Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

