The Spectacular Life ღ

Sentimental eller närhet till mina känslor?

Posted on: 2011/01/07

”Jag erkänner, jag gråter till spårlöst” – när de hittar de som de söker. Detta skrev jag på min status på Facebook för någon dag sedan.

Ja, lätt till tårar har jag men det är ofta beroende på min inlevelseförmågan eller att känna empati. Jag känner med de människorna som blir berörda, glad eller gråter.

Jag berörs ofta av olika människoöden. Gråter inte för att jag är ledsen utan för att jag blir berörd.

Och ja, jag kan säga att jag har nära till mina känslor – ibland lite för nära kanske. 😉

Men jag tror dock inte att andra som inte gråter inte har nära till sina känslor. Det jag tänker om de som inte gråter är att det kan bero på så många olika saker. Exempelvis på hur man är uppvuxen – om man fått lov att visa sina känslor öppet eller inte?

Om det varit ok att gråta när man är ledsen eller att man skall visa sig stark?

Eller om man inte skall skratta högt för det gör man inte? Man skall som bekant inte synas och höras för mycket.

Om det varit accepterat att visa känslor.

Men jag tror också på att en viss del av detta kan vi inte styra över.
För mig är det så ibland och det är det jag menar med att ibland har jag kanske lite för nära till mina känslor. Kan inte alltid styra när ögonen tårar eller inte. De bara kommer om jag blir berörd.

Är de sentimental 😉 och har lätt till dina känslor och lätt för att visa dina känslor oavsett vilka de är?

På det sätt jag visar mina är som jag skrev ovan gråter öppet när jag är ledsen, skrattar HÖGT när jag tycker något är roligt och pratar snabbt och högt och gestikulerar med hela kroppen när jag prata om något som intresserad mig och som jag brinner för!

 

 


Och det är den JAG är och jag gillar det!

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

