The Spectacular Life ღ

Svårt att få in träning i ditt packade schema?!

Posted on: 2011/01/08

Kolla in denna söta bilden:

Det är ju så att träning när man inte har tränat på ett tag är jobbig och det är jobbigt att komma igång.Den rekommenderade dosen är 30 minuter pulshöjande träning om dagen eller 3 gånger i veckan 1 timme.

En trevlig sak att ha i tanken då är att tar ca 3 veckor så är det en vana igen. Det som bland annat händer i kroppen är att de små artärerna växer och blir längre vilket är med och hjälper till att syresätt syret och muskulaturen bättre. Det resulterar i att det blir lättare. Visst är det toppen!

Det som också kan vara bra att tänka på innan man kommer till den punkten då det känns lätt att träna igen kan vara ALLA de fördelar det ger dig – alla vinster du får med att träna!

Piggare, sover bättre, ofta gladare, mer stresstålig,  mer effektiv, mår ofta bättre rent allmänt, finare hy mm.

Så hitta de vinster med träningen som peppar dig att ta dig över den linjen då det vänder och det bara känns underbar och skönt att komma iväg och träna – ja eller träna hemma om man göra det 😉

Må väl och träna på!
Kram

 

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

%d bloggare gillar detta: