The Spectacular Life ღ

Angelica Gästbloggar ღ – Att få återvända hem

Posted on: 2011/01/11

Mitt liv tillhör mitt ursprung och utan det känner mig tomhänt, kraftlös eller; naken, exposed och rädd  som Maria Montazami själv så vackert skulle uttrycka det.

Jag är uppväxt i Södra Lappland utanför Vilhelmina kommun i en liten by som heter Lövliden. Jag växte upp i en trygg och genuin familj som alltid tagit hand om mig oavsett vad. Det sägs att föräldrar bara kan ge barnen två saker – det ena är rötter, det andra är vingar. Jag har blivit fylld med ovillkorlig kärlek och en ständig trygghet som fått mig att känna tillit till omvärlden och till mig själv. Jag är idag en trygg människa som inte räds för att testa mina vingar. Nu kanske folk tror att jag glidit runt på ett bananskal, men mitt liv har inte alltid varit så enkelt. Mitt liv har varit en berg och dalbana med stundvis för många nedåtgående dalar men jag skulle aldrig vara den jag är idag om jag inte fått så många perspektiv på livet som jag har idag. Jag accepterar mitt liv som det är och är lycklig. Det är här jag är nu, hit har jag kommit. Den ena vägen ledde hit och jag vet inte vart den andra vägen för mig men jag är inte rädd, bara nyfiken och förväntansfull. Vägen hit har dock varit kantig och svår och jag har färdats långväga mil med styrkan i den ena handen och resväskan i den andra. Jag kommer nu berätta om mitt kära återseende med mitt ursprung. .

Det var som att en tung sten föll från hjärtat när jag fick återse min kära familj igen och bara vara mig själv helt och hållet i den miljö som aldrig känns krävande och där alla håller av varandra och ser varandra som syskon. Jag har mina mostrar och morbröder och ett flertal kusiner i min by. Ja, man kan säga att hela min stam förblivit trogna mot mitt vackra vinterland. Jag skulle mer än gärna vilja bo kvar här om det fanns jobb, utbildning osv men verkligheten här är inte lika vacker när det kommer till arbete och framtid.

Jag blev genast rörd när jag fick  se mitt fina röda hus med vita knutar och de snötäckta träden från rötterna till kronan som nästan ser för vackra ut för att vara sanna. Här och där kunde jag skymta spår av skogens konung och några nyfikna tjädertuppar. På något sätt kändes det som att de välkomnade mig, denna gång flög de inte iväg.  Jag fick se vår röda koja som jag och mina systrar byggde för flera år sedan som liknar huset i miniatyr och den röda stora rushkanan som pappa hittade på soptippen när vi var små. Vi promenerade runt i gamla byn och mamma och pappa berättade historier från förr, vi bakade tunnbröd i mormors bagarstuga som ligger några hus ifrån och mamma blev imponerad av min talang och sa att det måste vara någonting som ligger i blodet. Själv har jag aldrig reflekterat över det på samma sätt.Vi tillbringade några dagar i stugan framför den öppna spisen och vandrade på kvällarna för att se stjärnfall och hämta friskt och kallt vatten i kallkällan som ligger på andra sidan vägen…

Hur känner ni om ert ursprung?

KÄRLEK

Angelica

1 Response to "Angelica Gästbloggar ღ – Att få återvända hem"

Supertack Angelica för din vackra berättelse!

Det du skriver om ”att föräldrar bara kan ge barnen två saker – det ena är rötter, det andra är vingar” och det är det jag försöker att ge min underbara dotter! 😉

Sedan skriver du: ”skulle aldrig vara den jag är idag om jag inte fått så många perspektiv på livet som jag har idag. Jag accepterar mitt liv som det är och är lycklig. Det är här jag är nu, hit har jag kommit.” Som jag ser det så om jag är nöjd idag med mitt liv och hur jag är och jag trivs med mig själv – så kan jag inte klandra det jag tidigare varit med om i livet. För det har ju bidragit till den person som jag är idag!

Så det är även mina tankar om mitt ”ursprung” 😉

Allt som har hänt i mitt liv, gott som ont har hänt av en anledning och de har gjort mig till den jag är idag och jag diggar mig idag 😉

Det jag skulle vilja sluta med är … oavsett hur livet varit innan så har du idag ett VAL om hur du vill att DITT liv skall se ut i framtiden!

Så … SKAPA DIG ETT FANTASTISKT LIV!!! 😉

Kramar i massor Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

