The Spectacular Life ღ

Insikter – stress – under press

Posted on: 2011/01/14

Ja, insikten kom till igår efter det att jag suttit med min hemtenta under typ hela dagen.

Ja och då menar jag verkligen hela dagen. 😉 Satt så länge som till kl 1:15 och skrev och matade fram text. Det var bara det att texten och flytet kom inte förrän sent på kvällen och ändå flöt det på. Det brukar nämligen INTE gör det om jag är trött. Men jag var så fokuserad att det till slut nästan gick av sig själv.

Tog till och med mig texten i sängen och utan problem kunde jag kritiskt granska det jag skrivit och rätta och ändra saker fast att klockan hade hunnit att bli halv två på natten.

Konstigt, mycket konstigt ….. inte riktigt som jag brukar fungera 😉 MEN SÅ COOLT! Att man utvecklas!

Så insikten jag fick är att trots  att jag inte är jätte stresstålig så jobbar jag och presterar bättre under press och det häftigaste igår var just att fokuset jag kände på kvällen gjorde att jag inte var det minsta trött.

Så bäst producerar jag och presterar när jag sitter själv, under press och tidsbestämt skall lämna in en text.

Hur funderar du under stress?

Och hur fungerar du när du dessutom har pressen att hålla en tid, deadline osv?

Om du hanterar det som du kan se … på ett dåligt sätt? hur hanterar du det?

Vad har du för knep för att ta dig vidare? Genom stressen och pressen.

Dela gärna – det finns många som har tips de sitter inne med det vet jag och vi är lika många som behöver dem!!!

Skapa dig en underbar fredag kväll!

Själv skall jag fira att höstterminen i skolan är slut idag och den sista av tentorna är inlämnad idag!

Skål!

2 svar to "Insikter – stress – under press"

Åhh, vilken härlig inspirationsblogg du har.. =)

Å, Linn Carita vad jag blir GLAD av din kommentar!

Att du skriver så värmer ända in i själen! 😉

För det är en bekräftelse på att det jag skriver och varför jag skriver uppfattas på det sättet som det är menat!

TACK!!! Du har gjort min kväll! 😉

Skapa dig själv en underbar fortsättning på fredag kvällen!

Kram Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

