The Spectacular Life ღ

Kloka ord

Posted on: 2011/01/14

Vad har livet lärt dig?

Eller skulle jag vilja fråga vad är den största kanske mest värdefulla livet lärt dig?

Den där lärdomen du aldrig kommer att glömma.

Hur ser du på livets lärande?

Lär vi vi oss någonting?

Eller är det något vi gör i skolan? 😉

De kloka orden idag handlar om framgång men för mig handlar de samtidigt om livets lärande – lärandet i livet 😉

”Många människor drömmer om framgång. För mig kan framgång endast uppnås genom upprepade misstag och självinsikt. I själva verket är framgång den procent av ditt arbete som blir över efter det 90 procent som kallas misslyckanden”

– Soichiro Honda

Orden kan låta hårda men jag ser det som det beror på – vilket sätt du ser dem på.
Misstagen de står om är de som för mig är lärdomar 😉

Självinsikten – är att lära känna sig själv 😉 Och hur jag funderar i olika situationer.

Och misslyckanden som de kloka orden slutar med är ERFARENHETER 😉

När du gjort något – bra eller dålig – så ta en stund och REFLEKTERA ÖVER – VAD HAR JAG LÄRT MIG AV DETTA!!!

Så skapa dig en dag och reflektera ikväll över var dagen har fört med sig i lärande.

Vad har jag lärt mig idag?

Kramar




 

Lämna en kommentar

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 765 andra, prenumerera du med.

Arkiv

Kategorier