The Spectacular Life ღ

Kan jag styra hur jag vill att du svarar?!!?

Posted on: 2011/01/15

Kolla in denna  filmen med Henrik Fexus om kommunikation och kroppsspråk (hjärnstorm):

Kroppsspråket står för en stor del av hur vi kommunicerar med varandra och det är häftigt att se hur vi kan påverka andra med hur vi använder vårat kroppsspråk. Samtidigt är det lite skrämmande hur vi också kan bli påverkade av andras kroppsspråk utan att tillsynses veta om det, för det är ju något som vi dagligen blir.

Funderar du på vad för signaler som du sänder ut till andra genom ditt kroppsspråk?

Blir du sur, glad, arg ibland utan att du kanske vet riktigt varför bara genom att titta på en annan person?

Kan det vara så att personen du tittar på sänder ut signaler med sitt kroppsspråk som du uppfattar? Och som gör att du får denna känsla!

Vad de gäller kommunikation så har jag några siffror på hur vi kommunicerar (kan variera lite i procent beroende på var man hittar siffrorna)

I kommunikation står:

5   % för ord

38 % för röst och

57 % för kroppsspråk

Jag ser det som spännande att lära mig att använda mitt kroppsspråk mer och att även lära mig vad andra menar med  sitt!

Skapa dig en underbar dag!


 

 

2 svar to "Kan jag styra hur jag vill att du svarar?!!?"

Kroppsspråket är otroligt viktigt!

Tack för din kommentar Johanna!

Ja, viktigare än va många av oss kanske förstår 😉

Skapa dig en fortsatt underbar kväll!

Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

