The Spectacular Life ღ

Igår var det jag & min lilla alien hela dagen

Posted on: 2011/01/26

Min lillla pärla har varit hemma i ett par dagar för hosta och feber. Vill här dela med mig av min förundran över henne och barn i allmänhet. 😉

Delade med mig i ett inlägg för ett tag sedan en av mina favorit visor: ”Det gränslösa folket” (<- klicka på den färgade texten så öppnas inlägget upp i ett nytt fönster).

För mig känns barn och deras sinne gränslösa – samtidigt som det är något magiskt utomjordiskt över dem 😉

Min dotter kom springande häromdagen med en leksakstelefon och sa att det var min farfar som ringde från himlen! Till saken hör att min älskade farfar lämnade jordelivet två månader innan Nova föddes och jag har aldrig pratat med henne om det?!!?

Lite kusligt men samtidigt spännande?! Det gör mig om än mer nyfiken på barn och hur de tänker.

Det händer mycket kring henne nu i den åldern hon är  snart 3 ½ år. Hon plockar upp ALLT man säger och lite till.

Jag sa häromdagen att jag tror att jag blir tokig!? och då svarade hon: ”mamma, är du död i huvudet nu?” 😉

Till sin pappa sa hon: ”godnatt, unge man” när hon skulle sova.

Det är verkligen fullt ös på henne för det mesta – även när hon är sjuk.

Försöker att plugga lite även om jag är hemma med henne och hon är sjuk men det är inte lätt att sitta när man har en dotter som är en durasell kanin och som använder mig som en levande klätterställning 😉;)

Det är så häftigt med barn! Jag slutar som sagt aldrig att förundras över dem. Eller faktum att dessa små skapelser, aliens, gudagåvor skapar vi – en man och en kvinna – och en bäbis blir till.

Det är verkligen ett mirakel! 😉

Minns med glädje min graviditet när jag väntade min lilla alien – att får känna henne sparka och röra sig därinne. När jag tittar på henne idag kan jag nästan inte fatta att hon legat i min mage?!!? 😉 Hon har levt därinne i 9 månader.

Kommer ihåg en väninnas kommentar för flera år sedan: Jag har så svårt att umgås med barn – det är lite läskigt. Vet inte hur jag skall vara.

Min kommentar till henne var att tänka att de bara är som du – fast mindre. En minimänniska 😉

En person i mindre format. Och det tog inte lång tid tills hon själv var gravid;)

Det är ju underbart när denna lilla vackra skapelse kommer ut så är det ett ”mini jag” – perfekt skapad med 10 små fingrar och tår, ögon,näsa, mun….. alltså….. man har SJÄLV varit så liten :) Även om det är ännu svårare att fatta!

Här blev det massor av blandade tankar 😉 Vet inte vad jag egentligen ville komma fram till :)

Kanske att jag är oerhört TACKSAM att jag har min lilla dotter i mitt liv och får följa hennes utveckling på nära håll varje dag!

Jag är TACKSAM för livet och att livet vi kan skapa!

Skapa dig en underbar dag!

Kramar

4 svar to "Igår var det jag & min lilla alien hela dagen"

Håller med dej ,en UNDERBAR liten tjej som jag är jättetacksam att få följa i livet…

Tack själv Anki att du vill följa henne! 😉

Kramar Ann@ ღ

Ja du Anna detta måste jag kommentera . Vi har ju glädjen att få ha denna lilla tjej hos oss då och då . Jag säger att hon är en guda gåva . Tänk vad hon är förståndig och lättsam . När hon är hos oss , så hjälper hon alltid mig . Mommo har du ont i ryggen säger hon, så klappar hon mig . I bland känner hon mig på pannan och säger du är svett mommo . Hon ger oss oxå mycke energi . Tack för att vi fått lära känna dig ,tack till dina föräldrar att vi fått detta . Kram mamma / mommo

Tack för din kommentar mamma och tack för att du alltid ställer upp för oss när vi behöver hjälp!

Kram Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

