The Spectacular Life ღ

Illusioner – vad ser du?

Posted on: 2011/02/05

Illusions bilder fascinerar mig verkligen!

En bild som har mer än en bild i sig – eller en bild målad på en gata med ett djup i sig så det ser verkligt ut.

Vad det gäller illusionsbilder kan alla se dessa olika delar eller budskap?! Om inte all kan det vad kan det bero på? Vet du?

En del människor kan se budskapen direkt och den del kan inte se det förrän någon annan påpekar vad det är man skall titta efter. Tanke att ”think outside the box” kommer till mig när jag skriver detta inlägg. För att kunna se de olika delarna så behöver man släppa det man redan ser och kunna tänka nytt om bilden. Det bästa av det vet ni var det är?

DET GÅR ATT TRÄNA UPP! 😉

Se nytt, tänka nytt, göra nytt, handla nytt (och då menar jag inte shopping 😉 ) utan hur vi beter och och vad vi gör.

Här nedan vill jag dela med mig av några illisionbilder till Er! Vad ser du i bilderna?

Börjar med en ganska klassisk bild:

Vad ser du på bilden?

 


 

(Bilden ovan: är det en ung kvinna eller en gammal dam?)

Denna typ av  ritningar kunde jag ofta se på gatorna när jag var i Sydney, Australien.

Bilden är ritad på en gågata och det som är ”riktigt”/verkligt på bilden är människorna

och paddeln – allt annat är ritat på en platt gata 😉

Coolt – eller hur?

 

 

Vad ser du i denna bild?

 

 

 

 

(Bilden ovan: en person i en park eller ett porträtt av ett ansikte?)

 

Och till sist vad ser du i denna bilden?

Ser du vad detta skall föreställa?!

Skapa dig en underbar dag!

Kramar

1 Response to "Illusioner – vad ser du?"

[…] hette Illusion – vad ser du? (<- klicka på den färgade texten så öppnas det inlägget i en ny […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

