The Spectacular Life ღ

Dagens coaching kort ღ

Posted on: 2011/02/11

Under ett liv upplever man mycket!

Du har säkert upplevt både dalar och toppar i ditt liv som de flesta av oss.

Vilka av dem kommer du ihåg?

Vilka håller du i minnet längst?

När det man upplever bra saker gläds man ofta för det jättemycket i stunden och kanske ett kort tag efter.

Många ältar dock dalarna LÄNGE 😦 varför?

Då genomlever vi dalen om och om och om igen?! Dumt? eller? För vi vill ju inte må dåligt och behöva uppleva tråkiga saker… igen?

Det som står på dagens coachingkort skulle jag vilja uppmuntra ALLA att uppleva destomer… och gärna OM OCH OM OCH OM IGEN!!!!

Massor av gånger!!! 😉


”BESKRIV ETT ELLER FLERA PERFEKTA ÖGONBLICK I DITT LIV”

 

Ett litet visdomsord som grädde på moset:


”Don´t wait for the perfect moment – TAKE A MOMENT AND MAKE IT PERFECT!!! ” 😉


Skapa dig en underbar dag!

Kramar


 

2 svar to "Dagens coaching kort ღ"

Ett av mina perfekta ögonblick är egentligen två i ett… Det första var nyårsafton 2006. Jag och min make hade försökt att få ett syskon till vår son men hur vi än försökte så ville det inte bli något. Sen äntligen efter ett år small det till och jag blev gravid tyvärr slutade det med ett sent missfall som följdes av ytterligare två missfall. Och efter två års försökande ville jag inte längre och började acceptera ett liv med ett barn. Men så på nyårsafton 2006 visade det sig att jag var gravid. Stämningen var redan magisk så som den brukar vara på nyårsaftnar och DÅ infann sig det där perfekta ögonblicket när vi stod och flinade lyckligt åt pluset på en nerkissad sticka ;).

Det andra ögonblicket infann sig när det var dags för den lilla plutten att titta ut. Klockan 07.30 07-09-07 vaknade jag med 5 minuter mellan värkarna och det var bara att slänga ihop allt som skulle med och sen bege sig till BB. Väl uppe och installerade infann sig det där ögonblicket men fick vara mycket längre än ett ögonblick. När jag låg där mitt i värkarna gick mina tankar till allt som varit och resan fram till nu när målet var inom räckhåll. Och jag insåg hur lycklig jag var och hur perfekt allt var. Min make stod brevid mig och skötte sig exemplariskt med blöta handdukar och lustgasen och barnmorskan och sjuksyrran stod vid fotändan av sängen med armarna i kors och bara iakktog tills det var dags att ta emot lilla gossen. Under den timmen från det jag kom upp tills han kom ut var ett perfekt ögonblick. Allt gick precis som det skulle och jag kände en sån tacksamhet som hade fått gå igenom allt det där jobbiga för det fick mig att uppskatta ögonblicket så mkt mer. Min slutsats är att vi är beroende av våra dalar precis som våra toppar…det är lite som ying och yang. Men det är upp till oss att känna när det är dags att släppa och istället omfamna det jobbiga som en erfarenhet rikare….istället för bara något jobbigt.

Oj vilket bubbel det blev…Hoppas att ni förstår hur jag menar ändå 😉

Å, käraste Lotta! 😉 ღ

Vilka underbara rader du skriver! Jag fick ju följa dig på nära håll och vet den lyckan du/ ni kände när den lille kom till världen. (tre veckor efter det att min lilla ängel kom till världen).

Jag håller definitivt med dig vad det gäller att vi är ”beroende” av både toppar och dalar. För vad vore livet om det alltid var på topp – då skulle man till slut inte uppskatta det heller.

En tanke att ha med sig för att lättare kunna omfamna det jobbiga är att det är just det jobbiga som får oss att växa och utvecklas som människor! 😉 ღ

Tack vännen för dina tankar!

Kramar i massor Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

