The Spectacular Life ღ

Ha ha – jag vann din lilla djävul

Posted on: 2011/02/22

Vi har nog alla lite till man en liten ängel och en liten djävul som sitter och gnabbas på våra axlar ibland. Speciellt då när vi skall ta olika sorters beslut.

Igår kväll bestämde jag mig för att träna idag på morgonen. Och några med mig kanske vet att om man då sovit dåligt på natten så är det ganska så lätt att titta på klockan när den ringer och antingen snooza i all evighet eller stänga av klockan och somna om.

Så idag när jag vaknade var det ett evigt gnabbande mellan de två på mina axlar.

Jag vet ju om jag väl tar mig upp och tar mig till  gymmet kommer det kännas så underbart efteråt och ofta är jag pigg och har energi hela dagen. Men den lilla djävulen är så förbannat enveten ibland! (Undrar just vem den brås på… inte kan det vara mig i alla fall….. 😉 )

”Å, det är verkligen så skönt att ligga kvar i sängen!, du kan ju sova lite till – tänk vad utvilad du kommer att vara!, det är verkligen skönt att somna om och få njuta av sömnen lite till, du kan träna ikväll, eller en annan dag, du behöver inte träna egentligen och så vidare i all evighet”.

Jag vill  gärna identifiera mig med den lilla ängeln och kallar i alla fall idag den för ”mig” och IDAG VAR DET JAG SOM VANN! 😉

Ha! Rätt åt dig din lille skit! 😉

Vem vinner oftast hos dig?

Vem identifierar du dig oftast med?

Kan helt klart erkänna (motvilligt förstås) att det finns stunder då jag verkligen är den lilla djävulen. Ofta de dagarna jag låter stressen ta över och irritationen komma fram och bli påtaglig då är jag den lilla hondjävulen.

 

Hur tacklar du när ängeln och djävulen på dina axlar gnabbas?

Vem vill du skall vinna – eller vem låter du vinna?

Dela gärna med dig av dina tankar med oss här inne på bloggen!

Just Dina tankar är värdefulla! 😉

Skapa dig en underbar dag!

Kramar

2 svar to "Ha ha – jag vann din lilla djävul"

[…] hette: ”Ha ha – jag vann din lilla djävul” (<- klickar du på den färgade texten så öppnas inlägget i en ny […]

[…] Vem låter du vinna?! Vi har nog alla lite till man en liten ängel och en liten djävul som sitter och gnabbas på våra axlar ibland. Speciellt då när vi skall ta olika sorters beslut. Igår kväll bestämde jag mig för att träna idag på morgonen. Och några med mig kanske vet att om man då sovit dåligt på natten så är det ganska så lätt att titta på klockan när den ringer och antingen snooza i all evighet eller stänga av klockan och somna om. Så idag när jag vaknade var de … Read More […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 766 andra följare

Arkiv

Kategorier

