The Spectacular Life ღ

Ibland är det bara att inse och erkänna

Posted on: 2011/03/02

Ja, ibland är det så att det är bra att sätta sig ner och verkligen ta en riktigt funderare. Och inse saker och faktiskt erkänna dem för dig själv.

Det är något som jag behövt göra efter dessa sista två veckor då jag mått väldigt dåligt efter att jag fått i mig gluten som jag skrivit om i tidigare inlägg. Det har tagit mycket tid i anspråk då jag varit helt orkeslös och inte vetat vad pigg är för något. 😉

Det jag har insett är att jag har så stora ambitioner med bloggen och vill så mycket att jag tillåtit den ta väldigt mycket av min tid. Det finns så många idéer och tankar som jag vill dela med mig av till er och allt detta bara bubblar inom mig. För Er som inte har någon erfarenhet av att skriva blogg så tar det en del tid att göra ordning ett inlägg. Det kan gå relativt snabbt och smidigt men för mig med min ambition så gör det inte det.

Känner att jag har prioriterat bloggen  ibland när det egentligen är något annat jag velat prioritera före. Anledningen till att det krockar är ATT JAG VILL SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ MYCKET och det är mycket som händer i mitt liv just nu och jag kan tyvärr inte hinna med allt ÄVEN OM JAG VILL! 😉

Det är väl känt för oss alla att vi  har 24 timmar på ett dygn men med min ambitionsnivå så tror jag ibland att jag faktiskt har fler. Så en del av insikten är att jag inte har det … attans… 😉

Insikten är också att den ambition som jag har med bloggen är för hög om jag ställer det i relation till den tid jag har att prioritera till bloggen. Matematiskt går inte uträkningen ut – utan det resulterar i att jag måste låna från något annat jag vill prioritera. Det är ifrån min inspirations källa jag har lånat och det ingen speciellt bra kombination.

Så för att sammanfatta ovanstående: insikten är att min ambitionsnivå är HÖG och just nu går det inte ihop med resten av delarna i mitt liv att ligga på den höga ambitionsnivå med bloggen som jag vill, för nivån är hög på andra saker också. 😉

Min slutsats:

Ibland måste man inse att man behöver sänka ambitionsnivån och tagga ner lite. Och prioritera rätt.

Vad detta kommer att innebära för bloggen är att den kommer inte vara uppdaterad lika mycket som den varit de sista månaderna men jag kommer SJÄLVKLART fortsätta att skriva.

Har du någon insikt att dela med dig av till oss inne på bloggen?

Något som du har insett som har förändrat din prioritering?

Dela gärna med dig av dina tankar och erfarenheter  med oss härinne!

Skapa dig en helt fantastisk fortsättning på dagen!

Kramar

4 svar to "Ibland är det bara att inse och erkänna"

Min erfarenhet via mitt jobb är att ju mer tid man prioriterar med sina barn desto bättre utvecklas de, de är gladare, smartare, mer socialt kompetenta mm mm. Så jag tycker självklart att du prioriterar rätt! Du har en fantastisk blogg som jag och många andra gillar att läsa! Men om du går fram 10 år i tiden och tänker på vad du helst prioriterar är det med största sannolikhet din fin fina inspirationskälla. Själv skulle jag byta bort väldigt mycket i mitt liv mot tid med mina barn!

Så njut med gott samvete av ditt val, var glad för att du är en person med hög ambitionsnivå (du har ett lååååångt liv framför dig där du kan lägga krut på blogg, karriär mm) och vi andra ser fram emot dina blogginlägg när de dyker upp, hur tätt eller sällan det än må bli!

Kram

Å, tack underbara Helena för dina fantastiskt varma ord som GICK RAKT IN I MITT HJÄRTA! ღ

Jag har tårar i ögonen efter att jag läst det du skrivit! 😉

Hittar knappt ord… tack känns nästan för lite…

MEN DU SKALL VETA ATT DE VÄRMDE ENORMT OCH JAG ÄR OERHÖRT TACKSAM!

Skapa dig en underbar fortsättning på dagen!

Kramar i mängder 😉 Ann@ ღ

Vilken insikt och energi detta gav – Att tänka som du gör resulterar i positiv energi som sprider sig.

Jag har många erfarenheter angående prioritering. Sitter just nu och försöker finna motivation i min träning och mitt mål men jag hittar inte glöden och energin. Då klickade jag genast upp din blogg 😉 Jag blir inspirerad men kan dock inte hitta glöden att genomföra allt till 100 procent vilket är frustrerande. Men då handlar det både om att reflektera över målet och prioritera bort annat.

Finns även andra saker som jobbiga samtal, insikter om andra osv som gjort att man prioriterat bort människor och ting som ger negativ energi. Då gäller det att inte tänka ”varför händer alltid detta mig” osv utan ”vad har jag lärt mig av det” Ja Anna… du vet nog vad jag menar 🙂 Sedan är det viktigt att se till prioritering här och nu (som din blogg) men den lever ju kvar, bara att det inte finns lika mycket tid till den just nu. Men det viktigaste av allt är att veta att den finns kvar. Det kan jag likna med vår vänskap; den finns där men den har prioriterats bort ett tag. Men du är en viktig människa i mitt liv som jag värdesätter otroligt mycket. Ses på fredag!

Gör det du kan, med det du har, där du är. / Theodore Roosevelt.

Tack så jättemycket Angelica för din kommentar! 😉

Vad glad jag blir när du skriver att det gav dig en insikt men framförallt att det gav dig energi!

Du skriver om att du inte hittar glöden och motivationen för att genomföra ditt mål och eller din träning?! Och jag tycker att du gör helt rätt att reflektera över just målet. Är målet något som du verkligen vill? Ja är kanske svaret på den frågan… men vill du det mest och mer än det som tar tiden ifrån det? Vi skall ju träffas på fredag och då kan jag försöka guida dig vidare om du vill!

Ja, det är ju sant att bloggen lever kvar och det är underbart att se att det är så många som väljer att läsa det jag skriver! Det är också en inspirationskälla. 😉

Vår vänskap värderar jag högt skall du veta och jag är tacksam att få vara din vän! Det är vänskap som du beskriver i din kommentar som är den vänskap som jag uppskattar mest! Att det spelar ingen roll hur ofta man hörs eller hur lång tid det går emellan så plockar man bara upp tråden där man släppte den!

Kramar på dig i massor – Ses på fredag!

Och till alla Er andra – massor av kramar till ER också 😉

Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

