The Spectacular Life ღ

Vem har du med dig i ducshen?

Posted on: 2011/03/11

Stod i duschen häromdagen då det slog mig att jag inte var ensam där! 😉

Det var faktiskt flera personer med mig därinne! Nu tänker du kanske att är hon helt snurrig… kan svara dig både jag och nej på den frågan.

Tänk på det en liten stund.

När jag hoppar in i duschen är det för att få en liten stund för mig själv och för att slappna av från dagen. Duscha av mig dagen som varit och det är min ensamtid på veckorna när barnen har lagt sig. En stund för mig själv där jag bara kan vara. Då kom jag och tänka på att att jag faktiskt sällan bara ”är” när jag är där.  Ofta snurrar  det mycket tankar i huvudet när jag står där och det är ofta många problem som blir lösa för att kreativiteten ökar 😉  Men det är ju också så att det kan vara problem med någon som kommer upp där i  duschen och då duschar jag ju med den personen ….inte alls tanken att jag tar en lugn och skön dusch! 😉

Har du själv tänkt på detta någon gång?

Lite lustigt när man tänker på det och målar upp den bilden framför sig. Tänk dig själv att du ex har bråkat med chefen på jobbet på dagen och står där i duschen och rätt som det var dyker han in i duschen (i din tanke) står där i kostym i rinnande vatten och tvållödder över hela sig? Rätt rolig bild om man tänker på det på det sättet. Hahahahaha….. visst blir det helt plötsligt helt hysteriskt roligt?

Vem har du med dig i duschen?

Eller som orden nedan:

När du duschar, TA OCH SE EFTER om du är där i duschen. Du kanske redan befinner dig på ett möte på jobbet. Kanske har du hela mötet med i duschen. /Jon Kabat-Zinn, nr 76

När du tänker efter – visst är det så att vi ofta faktiskt gör så? Sticker i väg i tanken från där vi faktiskt är? Eller faktiskt skall eller borde vara?

Motsatsen till det är att vara i NUET! Och det är inte det lättaste att faktiskt vara det. Det är det som är MINDFULLNESS. Att vara där du är både fysiskt och i tanken.

Jag skulle vilja uppmuntra dig att var uppmärksam på detta under dagen som en utmaning. Se när det händer och bli medveten om  när du själv kilar iväg i tanken.

Har du hela gympa passets människor med dig i bilen?! Eller får du in hela den stora klädbutiken där du sitter på toaletten?!

Det kan bli rätt så komiskt när man tittar på det objektivt och ser vart tankarna sticker iväg någonstans. Var tanken är, gör och är medveten när vi gör det.

SKAPA DIG EN HELT UNDERBAR DAG!

Kramar

2 svar to "Vem har du med dig i ducshen?"

Väldigt bra skrivet & en väldigt bra tanke! =)

Tack för din kommentar Jennie!

Har du haft några roliga bilder som målats upp i ditt inre efter att du läst?! 😉

Jag har själv en helkul dag! 😉

Kramar Ann@ ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

