The Spectacular Life ღ

Livskunskap

Posted on: 2011/05/03

Om jag säger Livskunskap till dig och frågar vad det ordet betyder för dig?

Vad skulle du säga till mig då?

Vad innebär detta ordet för just dig?

Anledningen att jag frågar är att jag i skolan just nu håller på med en uppgift där detta är ett område som jag jobbar med och skall kolla upp lite närmare.

För er som inte vet så läser jag till Hälsopedagog på Högskolan i Halmstad, och just nu läser jag en kurs som heter Hälsopedagogiska arenor.

Mina funderingar är runt att en del skolor har det som ett ämne och andra har det inte?

Varför är det så?

Vad innehåller ämnet på de olika skolorna? Jag har förstått att det är olika från skola till skola.

På en del skolor betygsätts det och på andra inte? De skolor som valt att betygsätta – varför har de gjort det och de skolor som valt att inte gör det – vad grundar de sitt beslut på?

Som sagt jag är mycket nyfiken på detta fenomen som ämne  😉

Har du erfarenheter av ämne livskunskap, har du själv haft det som ett ämne i skolan?

Vad har du för uppfattning om det? Ris och ros.

Har du kanske barn som har det i skolan och vad har du som förälder då för uppfattning om ämnet?

Vill du dela –  lyssnar/ läser jag gärna dina tankar om du vill dela.

Skapa dig en underbar dag!

JAG VET ATT –

DU KAN!

Kramar – en Nyfiken

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

