The Spectacular Life ღ

En Fjäril – vad säger det dig?

Posted on: 2011/06/07

Själv har jag inte funderat så mycket på det innan.

Men i helgen var jag på yoga convent som ni kanske vet om ni läst mitt förra inlägg.

Under ett av passet med Yin yoga som Johanna Andersson guidade, läste hon en underbar dikt om en fjäril som berörde mig så fantastiskt djup, ända in i själen. Jag visste redan då att dikten om denna fjäril kommer att finns med mig i resten av livet som en kär vän.

Inte nog med det så har det fortsatt att komma in fjärilar på olika sätt i mitt liv alla dagar efter det. I söndagskväll när jag kom hem var jag och hälsade på vänner och i deras trädgård såg jag en svart och röd fjäril som jag aldrig sett. Underbart vacker var den och den stannade runt oss länge 😉

Idag skulle jag träffa en av mina närmaste vänner och hon hade en present med till mig då vi inte träffats sedan jag fyllde år. Det var en underbart vacker fjäril i metall där vingarna är vävda av ståltråd, en vägg prydnad. Då brast det för mig och jag förstod i det ögonblicket att denna dikt och fjärilen betyder något i mitt liv, just nu.

Jag tror att allt har en mening 😉 så även detta. Jag tittade runt på nätet vad en fjäril betyder och detta är lite av det jag fann:

”Fjärilen är ett starkt tecken på en ny början på ett högre plan. Precis fjärilen som kommer fram ur sin kokong, kan det betyda att du träder fram med en ny skönhet och en ny medvetenhet, att du går in i en period av pånyttfödelse och transformation. Fjärilen är en mycket gammal symbol för själen och till och med för själva livet. En fjäril kan också symbolisera glädje och lycka.” – 

 Enligt Solöga ur hennes uppslagsbok ”Djurens Språk” betyder fjäril – ”Dansa, måla, skapa, uttryck dig själv. Min gåva till dig är att kreativt gestalta det du vill att andra ska se. – Vi fjärilar bär på drömmar, det är vi som förmedlar dem till dig. Vill du leva din dröm här och nu? Gör som vi. Dansa din dröm levande. Med andra ord – sluta fundera – gör något kreativt av dina idéer.

En fjäril betyder för mig en förändring, viljan att bli något mer, att omvandlas till en butterfly.

”If nothing ever changed, there’d be no butterflies”

När jag hittar dikten skall jag lägga ut den i ett inlägg också! 😉

Har du något som betyder extra mycket för dig i ditt liv?

Ett djur, något tecken, eller annat?

Dela gärna med mig jag är jätte nyfiken på vad som betyder något för Dig och vad det står för 😉

Skapa dig en underbar dag!

Love –

 

4 svar to "En Fjäril – vad säger det dig?"

Vad härligt att du fick en sådan inspiraiton av glädje genom Johannas pass. Jag gick på hennes MOJO tidigare den dagen och det var helt underbart!

Tack Malin för dina ord!

Ja, jag fick verkligen massor av inspiration av henne och även från många av de andra som guidade också!

Min absoluta favorit var Kate Appleton – var närvaro var helt ”breathtaking” 😉
(Hittar inget bra ord på svenska)

Skapa dig en underbar kväll!

Kram Ann@ ღ

[…] Hittade den till slut, dikten jag skrev om i inlägget: En fjäril – vad säger det dig? […]

Älskar det! Har känt mig förföljd utav fjärilssymboler, så hittade jag ditt inlägg 🙂 Häftigt!

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

