The Spectacular Life ღ

Jag älskar Tatueringar ❤

Posted on: 2011/07/25

Fick en kommentar på bloggen idag:

”Hej tjej!

Kul att du tittar in med jämna mellanrum.
Blir ju nyfiken på dina tatueringar såklart :)

Vad har du och vad vill du skaffa?”

Linda Örtengren – Den nakna coachen

Så jag tänkte att det är kanske någon annan som också är nyfiken på att veta.

Jag har idag 9 st tatueringar och min första vill jag göra när jag var endast 15 år gammal. Det var ett kort med rosor som jag ville ha på min ankel. Detta godkände inte min mamma och sa att när jag är 19 kan jag göra vad jag vill med min kropp men inte innan dess. Samma år som jag fyllde 18 satt tatueringen på plats.

Tilläggas bör att jag är idag oerhört tacksam för att min mamma ”förbjöd” mig att tatuera mig tidigt – jag fick 3 år att verkligen fundera på om jag ville, och om det var just den tatueringen jag ville ha och var den skulle sitta. Jag har aldrig ångrat mig.

Sedan har det blivit som ett beroende. För varje tatuering som jag gör så vill jag göra mer.

Alla mina tatueringar är ganska små och går att dölja med kläder.

ALLA har olika betydelser för mig och det finns en mening bakom varför de sitter på min kropp.

❤ Den första var som sagt ett kort med rosor som sitter på min högra ankel. Korset står för den starka tro som tog mig igenom min uppväxt med enorm dödsångest. Rosorna är till de som fanns runt mig för att visa min tacksamhet och ödmjukhet.  Och  det lilla hjärtat som finns på står för den kärlek jag känner  för livet och det var det som höll mig i liv.

❤ Den andra jag gjorde var Bamses ansikte på min vänstra axel: står för hur jag vill vara som människa. Stark och snäll och hjälpa dem som behöver.

❤ Sedan gjorde jag tre stycken samtidigt😉 en tåring, för jag tyckte det var så fint men tappade alltid mina jag köpte så jag tänkte om jag tatuerar in en kan jag förhoppningsvis inte tappa den😉 Ett Ying – Yang på min högra fot och en fotlänk runt den vänstra fotleden.

❤ På min högra överarm har jag ett kinesiskt tecken som betyder ”ande/ själ”

❤ De sista jag har gjort var ett ”om” – ॐ på min högra fot som sitter jämte ying – yang märket och en tatuering med två hjärtan med ett band igenom som symboliserar min och min sambos kärlek.

❤ Den allra sista jag gjorde var bara för ett par veckor sedan och det är min dotters namn och födelsedatum som ser ut som ett armband runt min vänstra handled.

Oj ,det blev ett långt inlägg…. kommer att komplettera med inlägg med bilder på de tatueringar jag har och sedan ett med de tatueringar som jag vill göra.

Skapa dig en god natts sömn!

KÄRLEK – LOVE ❤ ❤ ❤
 
Anna

5 svar to "Jag älskar Tatueringar ❤"

Underbart!

Ja, det är bra att ha tänkt igenom tatueringarna innan de väl hamnar på plats.
Tack för att du delar med dig av innebörden av dina tatueringar. Ser fram emot att få se bilder framöver.

Själv inväntar jag rätt motiv…vill ha en ryggtavla som symboliserar min resa genom livet🙂

STOR kraam

/Linda

Tack goa Linda för din kommentar!🙂

Ja, det är ju bra att ha tänkt på det eftersom de skall sitta där livet ut😉

Det är bra att vänta in och känna efter😉 Har du någon som du känner som tatuerar som du kan bolla med som kan skissa?! En mycket bra idé.

Jag har gjort det själv med min sista tatuering… fast jag har bollat med mig själv. Namnet på min dotter runt min handled, den sitter där efter 4 år och då visste jag redan innan hon föddes att jag ville tatuera in hennes namn.

Bamsekram Ann@ ღ

Jag har en i svanken. Vill ha fler men vet inte riktigt var och vad.

Ha en suverän kväll med maxad Rockstjärnestatus!

Tack härliga Cecilia för din kommentar!

Vad är det för motiv i svanken?

Ligger på soffan med hög rockstjärna häng!

Kram Anna ღ

[…] ett par dagar sedan fick jag jag en fråga om mina tatueringar som blev ett inlägg Jag älskar tatueringar ❤. (<- klicka på den färgade texten så öppnas det inlägget i en ny […]

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

