The Spectacular Life ღ

Kan det vara ett nyårslöfte?! ヅ

Posted on: 2011/12/27

Vad det är magiskt att blicka tillbaka på det gångna året och se att jag har skapat så mycket underbart!

Att jag tagit mig igenom motgångar som gjort mig starkare och som fått mig att växa och utvecklas.

Blickade även tillbaka på vad jag skrev på bloggen för ett år sedan och detta var vad jag hittade:

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

”Detta läste jag i en tidning för ett bra tag sedan och en text som berör mig fortfarande.

Jag är yoga instruktör och i yogan är mycket fokus på att vara här och nu och att känna inåt.

Denna dikten beskriver det på ett underbart sätt. Att vara HÄR & NU!


”Gör något mer än bara existera, LEV.

Gör något mer än bara berör, KÄNN.

Gör något mer än bara se, BETRAKTA.

Gör något mer än bara läsa, TA IN DET.

Gör något mer än bara höra. LYSSNA.

Gör något mer än bara tänk, BEGRUNDA.

Gör något mer än bara tala, SÄG NÅT.”

– John H. Rhoades

Kanske något att tänka på inför det nya året som snart är här. Att stanna upp, reflektera, ta tillvara på livet och faktiskt leva.

Se att livet är något värdefullt och ta tillvara på det!”

~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~♥~

Kände direkt att det var något som jag behövde bli påmind om och som jag mer än gärna delar med mig av och påminner alla om igen. För det är så viktigt och även om vi alla innerst inne VET så är det så lätt att glömma av det emellanåt.

Skapa dig en fantastiskt magisk dag!

Härligt Varma Kramar ❤

Med Glädje ~ Kärlek Rött hjärta

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

 

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

