The Spectacular Life ღ

Jag väljer GLÄDJE – vad väljer du?

Posted on: 2012/01/03

Efter att jag varit inne i en period först av tenta och sedan av underbar ledighet och inte hittat kraften att skriva känner jag att den sakta är påväg tillbaka. Känslan att vilja skriva.

När jag sitter med en tenta som jag gör hemma så är det så mycket tankar i huvudet och reflektioner att när dagen är slut vill jag inte skriva mer och jag brukar vara helt tom.

Men idag mår jag som en prinsessa.

Och det är för att jag väljer att må som en prinsessa😉

Eller kan man välja det?

Vad tror du?

Jag personligen tror på det.

För ett tag sedan läste jag på facebook:

“You cannot always control what goes on outside. But you can always control what goes on inside.”

Eller som en lärare en gång talade om för mig –

Det är inte hur vi har det utan hur vi tar det.

Men är det så enkelt?

Jag tror att det är det och en del av er kanske kommer uppfatta att det är ganska så naivt.

Men min uppfattning är att livet är rätt så enkelt och att det är vi människor som gör det komplicerat. Kan det vara så?

Jag menar inte att vi inte stöter på motgångar och utmaningar i livet, jag har haft min beskärda del av dessa, men att de är till för att utveckla oss som människor och det är när vi kan se det som de också kan ses som en gåva? Och det är hur vi tar oss igenom dessa och vad vi lärt oss av dem som gör oss starkare?!

Motgångar som du tagit dig igenom i livet – har de inte gjort dig starkare?!  Har de inte alla lärt dig något?

Jag väljer därför idag GLÄDJE😉

Vad väljer du?!

╰ღ╮⊰ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ❤ ⊱╭ღ╯

╰ღ╮⊰ Skapa dig en magisk dag! ⊱╭ღ╯

Med Glädje ~ Kärlek Rött hjärta

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . Anna . . .

4 svar to "Jag väljer GLÄDJE – vad väljer du?"

Efter att ha läst Kay Pollaks bok ”Att välja glädje” så har jag insett att det är upp till oss själva hur vi vill må. Så jag håller med dig!

Tack fina Maria för att du delar med dig av dina tankar!

Skapa dig en magisk fortsättning på kvällen!

Härliga hälsningar Anna ღ

Jag är övertygad om att glädje är ett val🙂

Tack fina Cecilia för att du delar dina tankar!

Ja, jag tror som du att det är ett val och därav väljer jag det!

Livet blir så mycket roligare då!

Skapa dig en underbar dag!

Kram Anna ღ

Kommentera

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör sällskap med 765 andra följare

Arkiv

Kategorier

