The Spectacular Life ღ

Gamla kassettband, avslappning och nyfikna barn ;)

Posted on: 2013/01/16

katt-sover-pa-rygg

Så underbart det är med nyfikenhet ❤

Speciellt är jag fascinerad av barns nyfikenhet!

Något som jag dagligen får uppleva hos min dotter.

I min bil finns det en bilstereo av den äldre modellen som tar kassettband.

Hon har varit mycket nyfiken på vad detta är och jag har försökt efter bästa förmåga att förklara det för henne, dock har hon inte varit riktigt nöjd med mina svar.

Så när jag hittade två gamla kassettband på loppis blev jag överlycklig, med tanke på att nu skulle jag kunna visa henne hur det fungerade och var det var jag har försökt beskriva.

Banden var med koncentrationsövningar och mental träning av och med Lars-Eric Uneståhl.

Hon stoppade glatt i kassetten i stereon och började lyssna.

Sedan hände det mest magiska för mig i det jag vill berätta… jag tittar på henne för att se om hon lyssnar på det han säger och det häftigaste där i bilen i sin stol satt min fem åriga dotter och följde orden som var guidning i avslappning. Hon gjorde precis som han sa och hon var verkligen helt inne i övningen. Det värmer verkligen en mamma som själv älskar yoga och vill ge sin dotter denna biten tidigt i livet och nu har jag hittat ännu ett sätt att kunna gör det på.

Det roliga är att varje gång vi sätter oss i bilen nu så sätter hon på någon av kassetterna och lyssnar och gör övningarna.

Skrattade gått i morse när hon satt sig tillrätta i bilen och satte på kassetten och rösten säger ”sätt dig eller lägg dig bekvämt” och hon svarar med att säga ”men det har jag ju redan gjort din tokgubbe” 😉

ღ╮⊰ Önskar att du skapa dig en magisk dag! ⊱╭ღ╯

Med Glädje ~ Kärlek Rött hjärta

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)

. . . . Anna . . . .

2 svar to "Gamla kassettband, avslappning och nyfikna barn ;)"

Härligt att din dotter lär sig avslappning, det skulle varenda unge behöva göra idag, tror jag. Min yngsta dotter har också tränat avslappning tidigt i livet och idag tränar hon också yoga..

En magisk dag önskar jag dig också, Anna!

Kram
Anna-Karin

Fina Anna-Karin ❤

Ja, det är verkligen en gåva jag vill gr henne att ta med sig.

Och håller helt med dig att det skulle varenda unge få med sig som gåva (verktyg) i livet.

Kärlek ❤

Lämna en kommentar

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 765 andra, prenumerera du med.

Arkiv

Kategorier