The Spectacular Life ღ

Fredagsmys och Mysa i soffan

Posted on: 2011/01/10

Fredagsmys är verkligen Underbart!

Att kunna slappa i soffan och bara få softa efter en hård vecka för mig plugg och för min sambo jobb.

Vad brukar ni hitta på på fredag kvällen?

Vi kommer ofta hem på fredag kvällen och lagar mat – inte setts på hela veckan. Det är ofta återsamling av familjen på fredagar då vi har min sambos dotter och det är byta på fredagar så återsamlas vi hela familjen varannan fredag och då blir det extra livat. Ofta blir då tankarna att vi vuxna skall kolla film och mysa efter att barnen har fått sitt fredagsmys.

Så efter det att de har somnat de små liven så sätter vi på film och kanske tar ett glas vin…

sedan dröjer det ofta inte alltförlänge innan det brukar se ut såhär:

Känns det igen? 😉

Har du några knep för att det inte skall bli att man somnar innan idol är slut? 😉

Skapa dig en underbar dag!


 

2 svar to "Fredagsmys och Mysa i soffan"

Hej tjejen! För det första så måste jag bara berömma dig för din Blogg! Det dyker ju upp nya inlägg så ofta att jag blir alldeles stressad, haha. Hinner ju inte läsa… Fast du kanske fastnat i det klassiska ”ska bara…” nu när du skriver på tentor? Det finns ju ingen gång som det är så rent hemma som när man pluggar för det finns ju alltid något som man bara måste göra innan man tar tag i läsandet, haha.

Visst sjutton känner jag igen mig i fredagskvällarna! Vi köpte ett Wii spel och det funkar faktiskt jättebra 🙂 Vi spelar SuperMario tillsammans och då somnar man garanterat inte 😉

Jag tror det handlar om att hitta på någon lågmäld aktivitet som ändå innefattr att man umgås. Typ spela spel. Eller surfa runt på nätet tillsammans och kolla kul grejer på YouTube eller dagdrömma om en resa eller något.

Personligen så tycker jag om att hitta på något på fredagen just för att helgen ska kännas längre, typ gå på bio, men det är ju inte så lätt med barnen hemma. Å andra siden kanske ni behöver sova… Eller så har ni en alldeles för bekväm soffa, haha! Testa att sitta vid köksbordet istället…

Sen läste jag inlägget om att hålla sig vaken också. Små inslag av fysik aktivitet, ofta, brukar hjälpa för mig. Typ några Jumping Jacks eller pushups. Bra belysning. Att inte sitta alltför bekvämt.

Hoppas du kan hålla dig vaken nu. Tror tentorna kommer gå galant!

Kram på dig!
//Lovisa

Hejsan goa Lovisa och TACK så hjärtligt för din kommentar!

Skattade gott åt det du skriver om ”skall bara” 😉 Det är så sant!

Skall prova ditt tips om Wii frö det har vi ju ett…. hum det var längesedan vi spelade ….. och det är kanske just därför vi somnar 😉

Lånar den sista delen över till det inlägget!

Kramar i massor och skapa dig en underbar natts sömn!

Ann@ ღ

Lämna en kommentar

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 765 andra, prenumerera du med.

Arkiv

Kategorier