The Spectacular Life ღ

Penntricket….tihi….ヅ

Posted on: 2011/09/07

Ville dela med mig till Er av ett litet trick när det gäller leende…. 😉 och blev jätte entusiastisk och började genast att reflektera över vad jag vill skriva och vad jag skulle skriva som överskrift – och det blev ”Penntricket” – samtidigt som jag tänkte tanken så skenade min tankar åt ett helt annat håll än det som det som jag faktiskt hade tänkt att det skulle 😉

För det är ett penntrick som jag skall dela med mig av – men just penntricket har jag sedan tidigare associerat till något annat – nämligen:

Som ung hade jag tidigt stora bröst och penntricket i kombination med stor bröst var/ är att om man sätter en penna under brösten och den sitter kvar – ja, då har man hängbröst.

Jag fick mig ett gott skratt då jag insåg detta och även insåg tjusningen med att faktiskt även dela det med er.

Det handlar ju om olika sätt att tolka ett och samma ord – och att det betyder olika för olika människor.

Men nu skall jag komma till saken och det faktiska penntricket som jag ville dela med mig av:

Genom att ha pennan i munnen som på bilden så formar munnen ett leende och det signalerar till hjärnan att du är glad och sänder ut må bra hormoner – vilket resulterar i att du blir mer mottaglig för positiva saker.

Så jag säger: ”Fake it until you make it!!!”

Le – ”fake it” och hjärna skickar ut positiva hormoner som gör att du känner känslan av glädje ”make it”.

Ja du behöver kanske inte ha pennan i munnen hela dagarna – det väljer du ju själv!…..hahahaha….

Men det glädjer ju i och för sig kanske alla omkring dig också – så varför inte 😉

Men LE och sätt igång positiva hormoner i omlopp!!!

Skapa dig en magisk dag!

Love ~ Kärlek ღ

(¯ `* ¤ .¸.¤*´¯)
. . . . Anna . . . .

6 svar to "Penntricket….tihi….ヅ"

Jag säger bara en sak 🙂

Hahahaha…. men det var en mycket bra sak!

Kram på dig Leif!

Ann@ ღ

Verkligen värt att prova.. :0) Det kan ju inte bli sämre!! ;0) Åsa!

Ja, eller hur Åsa!

Jag blir glad av att bara tänka på det idag!

Tack för att du vill dela med dig av dina tankar!

Skapa dig en magisk kväll!

kram Ann@ ღ

Hahaha, underbart! 🙂 🙂

Tack kära Klara för dina ord!

Ja, jag hade verkligen roligt igår när jag skrev det.

Kramar Ann@ ღ

Lämna en kommentar

ღ Kärlek & Glädje ヅ

Följ mig på Twitter

I samarbete med:

TRUE HEART EDUCATION

TCFF - The Conscious Future Foundation

bloglovin

Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

Gör som 765 andra, prenumerera du med.

Arkiv

Kategorier